A fost nebunie pe roți la Marele Premiu al Azerbaidjanului, o cursă care a oscilat între haos, dramă și furie. Pilotul Mercedes-AMG PETRONAS Motorsport, Lewis Hamilton, a câștigat când nici nu mai spera. Colegul său, Valtteri Bottas, se afla în frunte atunci când s-a ales cu pană pe ambele roți de pe partea dreaptă și a fost forțat să abandoneze.
Totul părea în favoarea lui Sebastian Vettel în Baku. Pornit din pole position însă, pilotul de la Ferrari a avut viață însă, grea pe circuitul stradal.
Și nu numai el. Monoposturile Red Bull s-au atins în turul cu numărul 13, dar Max Verstappen a reușit să rămână înaintea colegului Daniel Ricciardo. A fost duelul cel mai interesant în Baku. Australianul a reușit să depășească în turul cu numărul 35, dar o trecere pe la boxe l-a trimis în spatele olandezului. Și era abia începutul.
Lewis Hamilton a fost nevoit să treacă pe la boxe din cauza unei greșeli bizare, când a frânat brusc în turul 22 și și-a distrus anvelopele. Britanicul a dat vina pe inginerul de cursă Peter Bennington și a sperat că gumele noi îl vor ține până la final.
Din frunte, cu un avans de peste 10 secunde în fața lui Bottas, Vettel a făcut și el o oprire cu 20 de tururi înainte de final, așa că finlandezul i-a preluat poziția.
Turul 41 le-a spulberat speranțele celor de la Red Bull. Verstappen a dansat în fața lui Ricciardo când australianul era pregătit să depășească. Ricciardo l-a lovit din spate și ambii au ieșit de pe circuit. Șeful Adrian Newey i-a chemat pe amândoi la uzină pentru a-și cere iertare. Safety Car-ul s-a întors pe pistă, iar piloții au profitat de ritmul impus de AMG GT R-ul condus de Bernd Maylander pentru a mai face o oprire.
Rulând în spatele mașinii de siguranță, Romain Grojean a greșit copilărește și a încheiat cursa în peretele de protecție. Când Safety Car-ul a ieșit, cursa s-a reluat cu monoposturile Merccedes și Ferrari luptând pentru victorie. O manevră greșită și Vettel a ajuns pe 4, iar Hamilton și Raikkonen au trecut în fața neamțului. Bottas gonea în frunte când a fost lovit de ghinion. S-a ales cu pană dreapta față și spate în primul viraj și n-a mai avut nicio șansă să ajungă la boxe. În fața monitoarelor, șeful Toto Wolff a avut o reacție de disperare. Reluările TV arată că pilotul Mercedes rulase peste resturi rămase pe pistă în urma accidentului care scosese din cursă cele două monoposturi Red Bull.
În Baku, Lewis Hamilton a câștigat când nici nu mai spera, la scurt timp după ce i se spusese în cască să nu forțeze, atunci când era pe poziția a treia. A fost urmat pe podium de Kimi Raikkonen de la Ferrari. Pe treapta a treia a podiumului a urcat Sergio Perez de la Force India.
Următoarea oprire este Barcelona, peste două săptămâni.
Loc | Nr | Pilot | Echipă | Tururi | Timp/Abandon | Puncte |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 51 | 1:43:44.291 | 25 |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 51 | +2.460s | 18 |
3 | 11 | Sergio Perez | Force India Mercedes | 51 | +4.024s | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 51 | +5.329s | 12 |
5 | 55 | Carlos Sainz | Renault | 51 | +7.515s | 10 |
6 | 16 | Charles Leclerc | Sauber Ferrari | 51 | +9.158s | 8 |
7 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Renault | 51 | +10.931s | 6 |
8 | 18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 51 | +12.546s | 4 |
9 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Renault | 51 | +14.152s | 2 |
10 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso Honda | 51 | +18.030s | 1 |
11 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 51 | +18.512s | 0 |
12 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 51 | +24.720s | 0 |
13 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 51 | +30.663s | 0 |
14 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 48 | DNF | 0 |
NC | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 42 | DNF | 0 |
NC | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing TAG Heuer | 39 | DNF | 0 |
NC | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing TAG Heuer | 39 | DNF | 0 |
NC | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 10 | DNF | 0 |
NC | 31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 0 | DNF | 0 |
NC | 35 | Sergey Sirotkin | Williams Mercedes | 0 | DNF | 0 |