BMW M5 Competition. Și n-a trecut nici măcar o lună după ce făceam cunoștință cu M2 Competition. Vă închipuiți că nu este o surpriză. Și nici nu este. BMW M GmbH a decis să creeze o nouă categorie de produse și urmează să ofere în viitor modele de sine-stătătoare mai puternice pentru fiecare dintre mașinile sale high-performance.
Pachetul M Competition a fost oferit în premieră pentru predecesoarea generație a lui BMW M5 și a fost folosit și pentru BMW M4 Coupe, BMW M4 Convertible și BMW M3 Sedan. Ținând cont că 40% dintre cumpărătorii acelui M5 au ales versiunea echipată cu acest pachet sau, ulterior, au optat pentru seria limitată
BMW M5 Competition Edition (doar 200 de exemplare), cu propulsor de 600 CP și specificații standard ultra-exclusive, cei de la BMW M GmbH și-au spus că este timpul să creeaze aceastî nișă. Una menită să ridice ștacheta în clasa sa din punctul de vedere al dinamismului, agilității și preciziei.
Producția noului M5 Competition va demara în luna iulie, iar oficialii companiei apreciază că atât aceasta, cât și noul M5, vor avea drept piețe principale SUA, Marea Britanie, Germania, Japonia și Canada. Motorul lui M5 Competition reprezintă o versiune retunată a unității 4.4 V8 M TwinPower Turbo care echipează versiunea standard, operațiunile efectuate de către inginerii diviziei având drept obiectiv optimizarea cuplului și a modului în care este livrată puterea. Acum cuplul maxim este de 750 Nm și este disponibil pe o plajă cu 200 rpm mai largă, între 1.800 și 5.800 rpm, în timp ce puterea maximă de 625 CP este oferită la 6.000 rpm,.Modificări care au condus la un timp mai scurt pentru accelarația 0-100 km/h (3,3 secunde), în timp ce până la 200 km/h cu plecare de pe loc se ajunge în 10,8 secunde, cu 0,3 mai puțin decât în cazul lui BMW M5.
Evacuarea a fost și ea revizuită, nu doar pentru a oferi un răspuns extrem de rapid al sistemului twin-turbo, ci și pentru a reduce emisiile, motiv pentru care BMW M5 Competition este dotat și cu filtru de particule. Mașina primește și un sistem de evacuare dublu, cu funcție de control electronic al capetelor finale pentru o coloană sonoră și mai sportivă, în special la turații înalte, pentru a îmbogăți experiența celui de la volan. Interesant este că butonul prin care selectează diversele moduri de operare ale propulsorului include și modificări ale sunetului emis. Există însă și un supliment, oferit de butonul M Sound Control, care permite o schimbare în funcție de dorința celui de la volan.
Motorul este mai bine prins de structura vehiculului comparativ cu un M5 (900 N/mm față de 580 N/mm), lucru care se traduce printr-un răspuns direct și imediat al puterii către trenul de rulare, dar și un plus în ceea ce privește precizia traiectoriei în viraje. M5 Competition este dotat cu transmisia M Steptronic cu 8 rapoarte ale cărei design și funcționalitate au fost revizuite pentru a spori performanțele dinamice. Timpul și precizia de schimbare a rapoartelor este îmbunătățită, iar la dispoziția celui de la volan sunt trei moduri diferite (Efficient, Sporty și Ultra-dynamic), pe care le poate acționa cu ajutorul comutatorului Drivelogic de pe schimbător. Evident, cei care-și doresc o experiență apropiată de cea a unui pilot profesionist, pot schimba treptele de viteză manual, fie cu ajutorul selectorului, fie cu cel al padelelor de pe volan, iar aceștia se pot bucura și de faptul că sistemul de răcire special conceput menține temperatura de operare a transmisiei la valori optime chiar și atunci când mașina este condusă la limită pe circuit.
BMW M5 Competition beneficiază și de o variantă rafinată a sistemului M xDrive care și-a făcut debutul pe noul M5, ca și de Active M Differential pe puntea spate, care reprezintă un facto important pentru agilitatea miodelului. Sistemul face posibilă și programarea unei configurații a distribuției, astfel că cel de volan poate influența prin apăsarea unui buton modul de lucru al sistemului Dynamic Stability Control sau repartiția cuplului între punți. În plus față de setările clasice sunt disponibile moduri M Dynamic specifice pentru drift controlat, ca și trei cu DSC-ul dezactivat speciale pentru circuit. De asemenea, se poate opta între modurile 4WD și $WD Sport, dar și pentru 2WD, ultimul oferindu-le celor experimentați șansa de a trăi experiențe similare cu cele pe care le ofereau generațiile anterioare ale lui M5.
Șasiul a fost revizuit pentru o precizie superioară a controlului în momentele de pilotaj la limită. Amintim faptul că M5 Competition este mai jos cu 7 mm, este dotat cu o versiune specială a lui M Variable Damper Control, cu trei moduri (Comfort, Sport, Sport Plus) selectabile printr-un buton care acționează asupra amortizoarelor hidraulice speciale și arcuri mai rigide. S-au adus și modificări vizând reducerea ruliului, iar mașina are în echiparea standard jante de aliaj M speciale, cu dimensiunea de 20 de inci, și pneuri de dimensiuni mixte (275/35 față și 285/35 spate).
Stilistic vorbind, BMW M5 Competition beneficiază de elementele tipice pentru finisarea BMW Individual Shadow Line, completate de utilizarea negrului lucios în zona grilei, a ”branhiilor” laterale spoilerului spate și a capacelor oglinzilor. Cuvântul Competition este alăturat badge-ului M5, care este tot de culoare neagră, în timp ce mașina beneficiază de culoare metalizată BMW Individual Frozen Dark Silver. La interior, imaginea sportivă este întărită de centurile negre decorate cu o stilizare a logo-ului BMW M Gmbh, care contrastează cu tapițeria din piele Merino Aragon, căreia i se adaugă ca tușă specială distinctivă grafica M competition ce apare pe instrumentar pentru a-l saluta pe șofer la pornirea mașinii.