La doar câteva luni de la prezentarea limuzinei, vine pe lume și Peugeot 508 SW, care urmează linia de design a fratelui de gamă, dar cu un caracter practic superior, în segmentul D al break-urilor.
În ultimii zece ani, break-urile domină segmentul D în ciuda cererii mari de SUV-uri. În Europa, unu din trei vehicule vândute în acest segment este un break.
Cu un design radical, departe de a fi convențional, noul Peugeot 508 SW reprezintă echilibrul ideal între eleganță, caracter practic și natura sportivă. Break-ul are o înălțime de numai 1,42 m, ca și limuzina, ceea ce îl face cu 6 cm mai scund ca generația precedentă, fără a sacrifica însă, spațiul la cap. SW are o lungime de 4,78 m (3 cm mai mult ca limuzina) și proporții robuste, care dau încredere.
Partea frontală urmează liniile de la modelul limuzină, cu faruri LED și cu o grilă atrăgătoare, care susține logo-ul în formă de leu al companiei. Pe capotă, se regăsește indicativul modelului, 508.
În partea posterioară însă, lucrurile s-au schimbat acum, aceasta radiind forță și spirit modern, grație benzii orizontale care unește stopurile Full LED cu aspect tridimensional, dar și grație evacuării duble.
508 SW primește cea mai nouă generație a sistemului i-Cockpit. Volanul este îmbrăcat în piele (perforată la GT Line și GT). În funcție de linia de echipare (stejar gri la G Line și GT și Zebrano la GT), bordul și fețele ușilor primesc finisaje din lemn sau carbon. Aerisirile și volanul, dar și ușile primesc accente cromate cu aspect satinat. Pasagerii din față iau loc în scaune AGR îmbrăcate în piele Nappa (neagră sau roșie) sau Alcantara și beneficiază de diferite programe de masaj.
Pasagerii din spate beneficiază de confort suplimentar și datorită spătarului banchetei, care se poate înclina la 27o și datorită faptului că acum primesc încă 4 cm la cap față de ceea ce oferă limuzina, dar și un acoperiș panoramic din sticlă.
Portbagajul poate fi accesat și fără a atinge ușa din spate. Pragul acestuia este jos și lat (cu 6 cm mai jos decât la limuzină și la doar 63,5 cm de la sol). Spațiul de bagaje oferă un volum de 530 de litri. În versiune GT, mașina vine și cu șine din aluminiu și o plasă pentru ancorarea bagajelor. Bancheta din spate se poate rabata prin intermediul funcției Magic Flat, asigurând astfel un spațiu total de încărcare de 1.780 de litri.
Noul Peugeot 508 SW este echipat cu o serie de sisteme de asistență inovatoare, printre care Night Vision, o premieră în segment. Sistemul utilizează o cameră cu infraroșu pentru a detecta persoane și animale aflate în preajma vehiculului pe timp de noapte și în condiții de vizibilitate redusă, pe o rază de până la 200 de metri. Cruise Control adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8), Lane Keep Assist, Full Park Assist (cu EAT8), sistem de frânare de urgență (activ între 5 și 140 km/h), recunoașterea limitei de viteză din zonă și recunoașterea indicatoarelor rutiere sunt funcții care îl fac pe 508 SW una dintre cele mai moderne mașini din segmentul său.
Șoferul poate beneficia și de navigație TomTom Traffic, încărcare a telefoanelor mobile prin inducție și de sistemul de apelare automată în caz de urgență, Peugeot Connect SOS & Assistance.
Peugeot 508 SW este construit pe platforma EMP2, care îi asigură o greutate redusă cu aproximativ 70 kg față de modelul precedent, dar și eficiență și performanțe superioare. Două motoare pe benzină și patru unități diesel sunt disponibile în gamă. Astfel, pentru cei interesați de motoarele pe benzină sunt disponibile unitățile PureTech 180 S&S și PureTech 225 S&S, cuplate la o transmisie automată cu opt rapoarte EAT8. Peugeot a rezervat celor interesați de motoare diesel unități de 1.5, respectiv 2.0 litri: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDI 160 S&S EAT8 și BlueHDi 180 S&S EAT8. Toate unitățile sunt în conformitate cu normale Euro6d temp.
În cea de-a doua jumătate a anului viitor, Peugeot va lansa o versiune Plug-In Hybrid cu o autonomie electrică de 50 km în ciclul WLTP. Bateriile vor fi amplasate sub scaunele din spate.
Mașina fabricată la uzina Mulhouse va fi în centrul atenției la Salonul Auto de la Paris din această toamnă și va ajunge în showroom-uri în ianuarie 2019.