BMW 328 este considerat de mulți ca fiind cel mai de succes și cel mai frumos model sport al anilor 1930.
Succesul de care s-a bucurat la vremea sa modelul 328 era în primul rând, rezultatul unui echilibru perfect între design-ul său revoluționar, a materialelor ușoare folosite la construcția sa, a liniilor aerodinamice ale caroseriei, a suspensiei revoluționare care îl echipa și a motoarelor de înaltă performanță. Toate au pus bazele unui model pentru care performanța și eficiența reprezentau idealul principal.
Plecând de la acele considerente, BMW 328 reprezenta încă din acea perioadă valorile pe care le întâlnim și în zilele noastre la brandul BMW – eficiență dinamică, aspect estetic elaborat și un procent însemnat de inovație.
Anul acesta, celebrul model ce făcea furori în anii ’30 împlinește 75 de ani. Ce altă ocazie ar fi fost mai potrivită pentru a celebra frumoasa aniversare, decât competiția Mille Miglia, desfășurată pe malul lacului Como, în Italia. Cea mai fascinantă prezență a fost cea a versiunii de competiție a lui 328. Chiar și până în prezent, BMW 328 Touring Coupe păstrează recordul pentru cea mai mare medie orară în raliul Mille Miglia, iar în anul 2010 a bifat încă o victorie la clasa vehiculelor de epocă, a aceleiași competiții.
După Mille Miglia, celebrul 328 a făcut furori și la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Cu acestă ocazie, BMW a hotărât să plătească un frumos tribut pentru modelul său legendar, lansând un concept cu totul și cu totul special. Este vorba de studiul botezat 328 Hommage.
“Prin intermediul modelului 328 Hommage intenționăm să ne arătăm recunoștința în fața celor care și-au investit pasiunea și inventivitatea fără margini în crearea unei legende BMW 328”, a declarat Karl Blaumer (CEO al diviziei BMW Group Classic).
“Ce au creat ei a fost și este o legendă, care a devenit un reper în istoria automobilului. 328 Hommage transpune principiile și caracteristicile vehiculelor concepute în acea perioadă, în zilele noastre, și reprezintă o viziune asupra felului în care Fritz Fiedler și Rudolf Schleicher, designerii modelului original, ar fi creionat modelul în zilele noastre, beneficiind de toate inovațiile tehnologice moderne.”, a continuat Blaumer.