Mercedes-Benz EQC a renunțat la camuflajul monocrom pentru o deghizare mai interesantă, în negru și albastru. Crossover-ul electric de la Mercedes se apropie de momentul lansării, aspect confirmat și de prototipul care se apropie de forma viitorului model de serie.
Prototipul prezintă pe părțile laterale hashtag-ul “switchtoEQ” și se deplasează cu ajutorul unui set de jante optimizate aerodinamic. Partea posterioară prezintă o bandă adezivă roșie, care se întinde de la un capăt al altul, extinzându-se apoi către aripi, ceea ce indică faptul că EQC ar putea veni cu banda luminoasă LED pe care am văzut-o la conceptul prezentat anul trecut.
În partea frontală, modul în care Mercedes a ales să o mascheze i-ar putea face pe privitori să creadă că este vorba despre o grilă convențională, dar acest lucru iese din calcul, din moment ce avem de-a face cu o mașină electrică. Și așa cum am văzut deja la compacta EQA, modelele sub-brand-ului EQA prezintă un panou din sticlă, pe care se pot observa culori ce alternează în funcție de stilul de condus selectat de cel aflat la volan.
Echipa Quattroruotte a urcat deja la bordul prototipului, de-a lungul unei călătorii în deșert, pe circuit și pe asfalt și revine cu primele impresii. La volan s-a aflat inginerul Michael Kelz.
Mercedes-Benz EQC va fi prezentat în 2019, pentru a se lupta cu viitoarele iX3 de la BMW și Model Y de la Tesla, într-o lume viitoare a modelelor crossover electrice premium. Dacă păstrează specificațiile tehnice ale conceptului, EQC va fi propulsat de două motoare electrice de câte 150 kW, amplasate pe fiecare dintre cele două punți, asigurând astfel tracțiune integrală, 402 cai putere și un cuplu de 700 Nm, care fac mașina să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde. “Nu va fi un killer pe autostrada”, anunță Kelz, explicând că, dacă mașina este mai rapidă, consumă mai mult curent.
O baterie litiu-ion, amplasată în spatele banchetei, asigură vehiculului o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.
Sursă foto: Quattroruote.it