Posche a anunțat preluarea unei cote de 10% din acțiunile producătorului croat de mașini sport electrice, Rimac Automobili. Tranzacția a avut loc la scurt timp după ce nemții au confirmat că prima lor mașină electrică se va numi Taycan.
Achiziția are ca scop un parteneriat în baza căruia Porsche să-și dezvolte tehnologia bateriilor și a sistemelor de propulsie electrice. Suma plătită de constructorul german pentru achiziție nu a fost dezvăluită.
“Acest parteneriat reprezintă un pas mare pentru Rimac în intenția sa de a deveni un furnizor preferat pentru industria auto în domeniul electrificării, al conectivității și al sistemelor de asistență avansate”, a fost declarația lui Mate Rimac, fondatorul companiei croate cu sediul la Zagreb.
Baterii produse de Rimac sunt folosite deja de un alt mare constructor, Aston Martin, pentru al său Valkyrie. Jaguar-ul electric condus de prințul Harry la nuntă a fost pus în mișcare tot de croați.
Porsche Taycan se va numi prima mașină electrică a companiei
Patru sute de angajați lucrează pentru Rimac la dezvoltarea bateriilor, a motoarelor electrice și a interfeței om-mașină. Rimac a lansat și două hypercar-uri spectaculoase, cel mai recent dintre acestea – C Two – fiind prezentat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva. Mașina electrică cu două locuri beneficiază de nu mai puțin de 1914 cai putere și pute atinge o viteză maximă fabuloasă de 412 km/h. Rimac C Two vine cu o autonomie de 650 de kilometri. Baterii super sportivei croate se poate încărca în doar 30 de minute până la 80% de la o priză de mare putere de 250 kW.
Parteneriatul vine la momentul potrivit. Porsche lucrează intens la primul său automobil electric, Taycan, bazat pe conceptul mission E, și care va ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde și în contul căruia Porsche trece o autonomie de 500 de kilometri. Inițial, nemții anunțaseră că vor folosi baterii LG pentru supercar-ul cu emisii zero, dar alianța cu Rimac ar putea reprezenta schimbarea furnizorului.