BMW va închide uzinele din Marea Britanie în cazul în care Brexit-ul îi va afecta capacitatea de import din Europa continentală, a dat de înțeles directorul vamal al BMW. Directorul executiv al companiei, îl contrazice însă.
“Am spus mereu că facem tot ce putem și că suntem pregătiți pentru orice, dar dacă, în cele din urmă, lanțul de aprovizionare va întâmpina obstacole la graniță, atunci nu mai putem fabrica produsele noastre în Regatul Unit. Nu vrem să se întâmple asta!”, a declarat directorul vamal al BMW, Stephan Freismuth pentru Financial Times.
Directorul executiv de la BMW, Ian Robertson, are însă, o altă perspectivă și își arată încrederea că așa ceva nu se va întâmpla, indiferent de impactul pe care Brexit îl va avea asupra producției. “Rămânem devotați operațiunilor noastre din Marea Britanie și forței noastre de muncă”, a spus acesta. Peste 7000 de angajați lucrează pentru BMW în Regat.
BMW deține patru uzine în Marea Britanie: uzina MINI de la Oxford, centrul de producție Rolls-Royce de la Goodwood, fabrica de motoare de la Hams Hall și un complex pentru prelucrarea metalelor la Swindon.
Peste 80% dintre mașinile MINI și peste 90% dintre automobilele Rolls-Royce sunt exportate, în timp ce uzina de la Hams Hall trimite propulsoarele către Germania. Aproximativ 90% dintre piesele utilizate pe teritoriul insulei sunt importate din Europa continentală.
Avertismentul lansat de producătorul auto premium vine la scurt timp după ce Airbus a anunțat că Brexit va duce la probleme mari în cadrul companiei, forțând-o, în cele din urmă, să înceteze operațiunile de producție din Marea Britanie.
Uzinele auto operează pe principiul “just in time” (“la timp”), ceea ce înseamnă că piesele ajung la destinație cu foarte puțin timp înainte de a intra pe liniile de asamblare, cu scopul reducerii cantităților de piese depozitate.