Concursul de Eleganță Sinaia

Concursul de Eleganță Sinaia

Cea de-a VIII-a ediție a Concursului de Eleganță Sinaia, în varianta sa modernă, și-a purtat pașii printre șiroaiele formate de ploaie și conaționalii care se sprijineau pe mașini pentru a-și face poze. Minoritari printre atâția străini veniți să viziteze castelul Peleș, câțiva dintre ai noștri au ținut să-și pună amprenta la propriu pe unele mașini participante.

Vor fi nevoie de multe ediții ale concursului pentru a induce o umbră de cultură publicului ca să înțeleagă valoarea mașinilor, că reguli de conduită ar fi prea mult. Cu participanții în schimb, e un pic altă poveste. Pasiunea definitorie pentru acest Concurs de Eleganță a fost perfect etalată de proprietarul unui Volkswagen Karmann Ghia Typ, singurul model care a folosit Karmann Ghia ca nume de marcă, pe care l-a restaurat în mare parte personal în aproape 12 ani. Important e că interesul participanților a fost dublat de sutele de vizitatori care au înfruntat ploaia erau făcuți din alt aluat ca cei pomeniți mai devreme. Unul care nu se înmoaie la un mic izvor făcut de ploaie și rămâne vrăjit de povestioarele acelui om cu pantofi legați cu șiretul la un singur capăt, ceva mai scund și cu buzele crăpate pentru că, ironic, n-a făcut nici măcar o pauză pentru apă. Cei care au vizitat Castelul anii trecuți în ultima sâmbătă a Cireșarului poate și-l aduc aminte.

Concursul de Eleganță Sinaia
Foto: Bogdan PARASCHIV

Una din cele mai rare mărci de automobile din lume a fost prezentă în premieră la Sinaia prin modelul Ghia 450 SS, doar 52 de modele Ghia de sine stătătoare s-au construit în întreaga istorie. Ford Thunderbird 1964, Buick Riviera 1972 sau Cadillac DeVille 1960, ediţia 2018 a reprezentat în detaliu extravaganţa de design americană postbelică, cu forme spectaculoase, aripi spate de mare dimensiuni („tail fins”) şi soluţii moderne de confort, precum aer condiţionat, scaune electrice sau sistem de comutare automată între faza lungă şi faza scurtă.

Concursul de Eleganță Sinaia
Foto: Dragoș SAVU

Marele câştigător este Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen, prezentat de Ţiriac Collection.  după ce a strălucit şi la una din cele mai prestigioase evenimente de gen din lume, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Fabricat în România este o categorie foarte importantă a evenimentului, menită să readucă în prim plan interesul pentru automobilele româneşti şi să încurajeze restaurarea acestora. Cu aniversarea de 50 de ani Dacia, 2018 a fost un an important în acest sens. Concursul de Eleganţă Sinaia a privit înapoi către anul 1968 şi a oferit o scurtă oglindă a acelui an, alăturând automobilelor Dacia din acea perioadă şi unul din cele mai emblematice apariţii automobilistice ale anului 1968 – un BMW 2002, lansat tot acum 50 de ani.

BMW Group la Concursul de Eleganţă Sinaia – întâlnire între tradiţie şi viitor

„BMW Group se defineşte prin plăcerea de a conduce. Suntem unici în acest sens pentru că alăturăm ingineriei germane multă emoţie. Acesta este şi motivul pentru care ne regăsim în evenimentul de la Sinaia, avem în comun pasiunea pentru automobil”, explică Alexandru Şeremet implicarea mărcii BMW Group România.

Concursul de Eleganță Sinaia
Foto: Bogdan PARASCHIV

Prezenţa BMW de anul acesta la Sinaia a fost marcată de o întâlnire între tradiţie şi viitor, cu două modele noi ale mărcii, sportive şi cu design spectaculos, debutând în România pe domeniul Castelului Peleş – noile BMW X4 şi BMW i8 Roadster. Ambele modele pot fi deja comandate în România, BMW X4 urmând să debuteze în showroomurile din întreaga lume începând cu 18 iulie.

De partea tradiţiei a fost aniversată o jumătate de secol prin prezența unui BMW 2002, predecesorul sportiv al BMW Seria 3, şi „The New Six”, BMW E3 şi BMW E9, versiunile sedan şi coupé din segmentul de lux BMW. Jumătatea anilor ’60 a fost o perioadă de relansare pentru marcă, momentul asumării unei imagini sportive puternice care defineşte BMW şi astăzi. Prezentarea s-a făcut în colaborare cu pilotul Eduard Tonsch. Din colecţia sa a fost expus un ansamblu BMW E3 remorcând un model de curse BMW E9, sub forma unui legendar BMW 3.0 CSL. Chiar dacă o replică, modelul este reconstruit cu mare precizie după toate specificaţiile vremii, în configuraţia de vârf cu motor de 3.4 litri. BMW 3.0 CSL a fost primul produs al BMW Motorsport GmbH, primul model care a purtat legendarele culori M şi cel care a deschis calea către gama de modele BMW M.

Concursul de Eleganță Sinaia
Foto: Bogdan PARASCHIV

O altă prezenţă specială a istoriei mărcii a fost un model BMW Isetta care de obicei este expus în showroomul dealerului XCars Târgu Mureş. Lansat după ce BMW se orientase exclusiv pe gama de lux, acest model simplu şi accesibil arată puterea de transformare a mărcii în căutarea de noi oportunităţi pe piaţă. BMW Isetta este cel mai important reprezentat al curentului „bubble cars” din anii ’50, cu un succes care i-a adus peste 150.000 de unităţi vândute.

În oglindă, noile BMW i8 şi BMW X4 sunt două modele la debut pe piaţa globală, care se remarcă prin sportivitate şi un design spectaculos, pus în evidenţă perfect la Sinaia.

Iată mai jos rezultatele Concursului de Eleganță Sinaia:

Categoria Antebelic Sedan

Loc   Marca           Model                                       An

 

1       Fiat               520                                          1928

2       Plymouth      P2 DeLuxe                              1936

3       Ford              Model A Fordor Murray           1928

4       Pontiac         Six Model 401                          1931

 

Categoria Antebelic Cabriolet

Loc   Marca                        Model                                                An

 

1       Mercedes Benz         540K Cabriolet A Sidelfingen           1937

2       Adler                         Trumph Junior Cabriolet Karmann    1938

3       Ford                          Model A Torpedo                               1929

4       Renault                     Type 2 Torpedo                                  1921

 

Categoria Posbelic Sedan

Loc   Marca                        Model                                                An

 

1      Citroen                       11 CV                                                1947

2      Renault                      10 Major                                            1967

3      Alfa Romeo                Alfa 90 2.0 6V Iniezione                    1987

4      Cadillac                      Sedan DeVille                                   1960

5      Mercedes-Benz          250 S Lang                                       1981

6      Mercedes-Benz          250 S/8                                             1972

 

Categoria Posbelic Cabriolet

Loc   Marca                        Model                                                An

 

1      Ghia                           450 SS                                              1967

2      Jaguar                        XK 120 Alloy Roadster                     1949

3      Jaguar                        E Type                                              1970

4      Mercedes-Benz          560 SL                                              1987

5      Ford                            Mustang                                           1966

 

Categoria Posbelic Coupe

Loc   Marca                        Model                                                An

 

1      Ford                           Thunderbird                                      1964

2      Buick                          Riviera                                              1972

3      Volskwagen                Karmann Ghia                                  1969

4      Cadillac                       Eldorado                                          1978

5      BMW                           2002                                                 1971

 

Categoria Fabricat în România

Loc   Marca                        Model                                                An

 

1      Dacia                          1300                                                 1970

2      Dacia                          1100                                                 1971

3      Oltcit                           Special                                             1986

4      Dacia                          1300                                                 1970

 

Best of show – Mercedes-Benz 540K Cabriolet A Sidelfingen

Premiul special al jurului – Dacia 1300

Premiul pentru cea mai bună restaurare – Vehicule istorice antebelice – Fiat 520

Premiul pentru cea mai bună restaurare – Vehicule istorice postbelice – 450 SS

Premiul pentru cea mai mare distanță parcusă pentru participare la concurs – Pontiac Six Model 401

Premiul special acordat de BMW România – Ford Thunderbird

Premiul pentru cel mai bine conservat automobil – Buick Riviera

Premiul publicului – Ghia 450 SS

Premiul pentru cel mai vechi participant – Renault Type 2 Torpedo

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top