Ministerul Transporturilor din Germania confirmă: autoritatea federală de transport KBA desfășoară o anchetă în privința tehnologiei folosite de Opel la trei dintre modelele sale.
KBA a identificat – susține presa germană – dovezi conform cărora Opel a utilizat dispozitive de trucare a emisiilor la trei modele diesel. Acestea asunt dezactivate automat pe durata rulării și activate în condiții de testare.
“Înainte de a primi rezultatele acestei anchete, nu putem declara nimic referitor la caracterul inadmisibil al dispozivitului”, a anunțat purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania.
Aproximativ 60.000 de mașini Opel, comercializate la nivel global, sunt vizate de anchetă. Publicația germană Bild susține că modelele Insignia, Zafira și Cascada, cu motoare conforme cu standardul de emisii Euro6 ar fi echipate cu dispozitivele suspectate, iar 10.000 dintre acestea au fost achiziționate pe teritoriul Germaniei. Nivelul de dioxid de carbon emis de motoarele diesel ar fi de zece ori astfel peste limita admisă, scrie Bild.
Un reprezentant Opel a răspuns presei germane: “În decembrie 2015, compania noastră a recunoscut că există potențial pentru progres și a demarat o inițiativă pentru a spori transparența, credibilitatea și eficiența în beneficiul clienților noștri. Mașinile noastre respectă normele legale.”
Criza Dieselgate a început în 2015, atunci când Volkswagen a recunoscut instalarea unor dispozitive de trucare a emisiilor la modelele sale. De atunci, producătorul german a plătit peste 25 de miliarde de euro sub formă de despăgubiri și amenzi, mare parte dintre acestea în Statele Unite, acolo unde dispozitivele au fost identificate. Scandalul este departe de a se fi încheiat. Un alt producător al grupului Volkswagen suferă, la ora actuală, consecințele. Șeful Audi, Rupert Stadler, a fost arestat luna trecută.