Noua Toyota Century este modelul cu care producătorul nipon vrea să revoluționeze segmentul limuzinelor de lux. Iar cu un preț de pornire de aproximativ 180.000 de dolari, îi face pe rivalii de la Mercedes și BMW să ridice din sprâncene. Doar Mercedes-Maybach S 650 este mai scump ca Centruy.
Cea de-a treia generație a limuzinei este primul model nou Century din ultimele două decenii și este destinată coloanelor oficiale care transportă miniștri sau membri ai familiei imperiale nipone.
Century este pusă în mișcare de un sistem hibrid, care are în componența sa un motor V8 de 5.0 litri, care înlocuiește vechea unitate V12, un motor electric și o baterie nichel-metal. Sistemul dezvoltă 425 de cai putere.
Cu o imagine conservatoare, tipică stilului japonez, vârful de gamă de la Toyota se poziționează clar ca o mașină care nu va întoarce capete, dar japonezii au vrut să facă o declarație de stil printr-un interior spectaculos, învăluit într-o liniște deplină. Cu ajutorul unui sistem de control activ al zgomotul generat de vânt, anvelope sau motor, producătorul s-a asigurat că nimic nu va tulbura liniștea la bordul limuzinei sale.
Century a venit pe lume în 1967, ca model aniversar al celor 100 de ani de la nașterea lui Sakichi Toyoda, fondatorul grupului auto și, vreme de mai bine de 50 de ani, a servit drept mașina preferată a persoanelor importante din arhipelagul nipon, care preferau să ia loc pe bancheta din spate, în timp ce limuzina lor era condusă de un șofer.
Interiorul noii limuzine îi confirmă statutul dobândit în ultima jumătate de secol, punând accent pe lux și confort, dar și pe spațiu, din moment ce constructorul a decis extinderea ampatamentului. Pasagerii pot lua loc în scaune individuale cu multiple reglaje, cu suport pentru picioare și funcție de masaj. Materiale ca lână, piele și lemn se regăsesc la interiorul sofisticat al limuzinei. Pasagerii beneficiază și de un ecran LCD multifuncțional, care reglează scaunele, aerul condiționat și sonorizarea, asigurată de un sistem audio cu 20 de difuzoare.
O suspensie pneumatică AVS, preluată de la Lexus și cu o rigiditate superioară, Toyota Century promite mai mult confort și mai multă stabilitate.
Niponii au integrat cele mai avansate sisteme de asistență, cum ar fi Pre-Collision, care ajută la prevenirea și reducerea efectelor unei coliziuni cu alte vehicule sau pietoni, Lane Departure Assist, Radar Cruise Control, care adaptează viteza în funcție de vehiculul din față și Adaptive High Beam, care acționează cele 24 de LED-uri din faruri în funcție de trafic, pentru a evita orbirea celorlalți șoferi. La bord se regăsesște și serviciul HELPNET, care aplează automat autoritățile în cazul declanșării unui airbag.