Porsche Taycan se confirmă a fi copia fidelă a conceptului Mission E. Prima mașină electrică de la Porsche vine cu specificații impresionante: două motoare electrice, câte unul pe fiecare dintre punți, îi vor asigura tracțiune integrală și peste 600 de cai putere.
Energia va fi stocată în baterii litiu-ion, care vor oferi o autonomie de peste 500 de kilometri în ciclul NDEC, ceea ce înseamnă între 350 și 400 de kilometri conform noului standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Durează doar 15 minute pentru a încărca bateria pentru o autonomie de 300 de kilometri. Mașina va fi compatibilă cu stațiile de încărcare CCS (Combined Charging System), iar în Japonia și în China se va conforma standardelor locale de încărcare.
Porsche Taycan, comandat înainte de a fi prezentat
Taycan va ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și va avea nevoie de sub 12 secunde pentru a atinge o viteză de 200 km/h.
EV-ul de la Porsche va fi disponibil în mai multe versiuni de putere, iar versiunea de top va primi 400 kW, echivalentul a 600 de cai putere.
Constructorul din Stuttgart speră să comercializeze anual aproximativ 20.000 de unități. Pentru ca versiunea de serie să primească setările ideale, Porsche testează 60 de prototipuri în Africa de Sud, la temperaturi de peste 40 de grade Celsius. Acolo, mașinile vor străbate aproximativ 40.000 de kilometri. La sfârșitul fazei de testare, prototipurile vor fi acoperit milioane de kilometri.
„Suflet electrificat” – Porsche Taycan e pe drum
Viitorul Taycan va fi produs la uzina de la Zuffenhausen, acolo unde Porsche construiește deja linii de asamblare speciale pentru prima mașină electrică a companiei, care va fi prezentată oficial anul viitor.