Volvo XC60 T8 Inscription – Performanță verde

Volvo XC60 T8 Inscription - Performanță verde

Volvo pariază în continuare pe alternativa Plug-In Hybrid şi montează sistemul de propulsie de la XC90 în XC60. Puntea faţă este antrenată de motorul cu dublă supralimentare (turbo și compresor) de 2 litri şi 320 CP de la T6 în timp ce puntea spate este pusă în mişcare de un motor electric care furnizează 88 CP şi 240 Nm.

Tracţiunea este integrală electrică, fără ax cardanic, astfel că s-a eliberat loc pentru baterie, care este amplasată în tunelul central. În acest fel, s-a obţinut şi o distribuţie mai bună a maselor şi nu a fost afectată semnificativ nici capacitatea portbagajului. Volumul portbagajului este de 468 litri faţă de 505 litri la versiunea clasică, mica diferenţă rezultând din montarea podelei portbagajului puţin mai sus din cauza motorului electric de la puntea spate.

Sistemul de propulsie este identic cu cel de la XC90 T8 însă bateria este diferită, cea din Volvo XC60 T8 fiind puţin mai mare: 10,4 kWh faţă de 9,2 kWh în XC90. Astfel se explică şi autonomia mai mare în oraş a lui XC60 T8.

Pornind cu bateria încărcată, pe traseul urban de consum AutoExpert, XC60 T8 a parcurs 34,5 km în mod pur electric, în timp ce XC90 T8 a avut o autonomie de 27 km pe acelaşi traseu. XC60 T8 are mai multe moduri de rulare: AWD, Pure, Hybrid, Power, Off-road.

În modul Pure, se favorizează condusul 100% electric însă dacă se bruschează acceleraţia va porni şi motorul termic. Spre deosebire însă de Lexus, XC60 T8 merge în regim electric şi peste 60 km/h şi acceleraţia se poate călca mai tare decât la Lexus fără a porni motorul termic.

În modul Hybrid, funcţionează ambele motoare şi în acest mod, cu bateria încărcată 20%, noi am obţinut pe traseul de test extraurban AutoExpert un consum de 7,5 l/100 km, echivalent cu al unui diesel de putere mai mică. În modul Power, XC60 T8 pune la dispoziţie întregul potenţial al ansamblului de propulsie şi oferă performanţe demne de Porsche Macan S accelerând de la 0 la 100 km/h în numai 5,3 secunde.

Impresionează plăcut nu doar cifrele de performanţe în sine, ci şi felul fluent în care se dezvoltă puterea. Masa suplimentară de 172 kg faţă de versiunea T6 nu are nicio influenţă negativă asupra performanţelor lui T8, care accelerează cu 0,6 secunde mai repede.

Însă în virajele rapide, este ceva mai greoi decât fratele lui pe benzină şi se simte inerţia maselor la schimbarea dublă rapidă de sens. În plus faţă de alte sisteme de tracţiune integrală electrică, cum este la Lexus spre exemplu, Volvo are şi un mod AWD manual. Adică poţi comuta şi manual în 4×4 nu doar automat când sistemul detectează o pierdere de aderenţă pe faţă.

Volvo XC 60 este Mașina anului 2018

De asemenea, există şi un mod Off-road care reglează răspunsul ESP-ului şi ABS-ului pentru teren accidentat. Modul Individual trebuie configurat din meniul de setări al sistemului multimedia şi separat, tot într-un meniu din sistemul multimedia există modurile Charge şi Hold.

Adică se poate încărca bateria în mers folosind motorul termic, dar nu recomandăm deoarece creşte mult consumul. De la o priză de 380V bateria se încarcă în trei ore cu costuri mult mai mici. Modul Hold este util când vreţi să conservaţi energia din baterie, de exemplu pentru a putea fi folosită la trecerea printr-un oraş aflat pe traseul de deplasare.

Volvo XC60 T8 este scump, preţul de pornire fiind cu 11.234 euro mai mare decât la T6 AWD şi cu 13.976 euro mai mare decât la D5 AWD. Se mai scad 4.500 euro dacă este cumpărat prin programul Rabla Plus. Sunt totuși mulţi bani, dar de această diferenţă Volvo oferă performanţe dinamice superioare şi o autonomie electrică reală de 35 km, foarte utilă pentru parcursurile urbane şi care reduce foarte mult costurile cu combustibilul.

Verdict AutoExpert

XC60 T8 îmbină performanţele dinamice de top cu o autonomie electrică reală de 35 km, care demonstrează utilitatea propulsiei Plug-In Hybrid. Din păcate, tot acest arsenal tehnologic costă destul de mult, diferenţa faţă de versiunile diesel şi pe benzină – e adevărat, nu la fel de performante, şi mai gurmande, mai ales benzina – fiind de peste 10.000 euro.

DATE TEHNICE

Volvo

Model

XC60 T8 Inscription

Motor termic/nr. cilindri

L4, turbo+compresor

Cilindree (cmc)

1.969

Putere maximă/turaţie (CP/rpm)

320/ 5.700

Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)

400/ 2.200 – 5.400

Motor electric

Putere maximă (CP)

87

Cuplu maxim (Nm)

240

Putere totală ansamblu (CP)

407

Cuplu maxim ansamblu (Nm)

640

Transmisie

integrală

Cutie de viteze

8  trepte, automată

L/l/h (mm)

4.688/ 1.999/ 1.658

Ampatament (mm)

2.865

Volum portbagaj (l)

468-1.395

Masă la gol (kg)

2.115

Acceleraţie 0-100 km/h (s)

5,3

Viteză maximă (km/h)

230

Consum mixt (l/100 km)

2,1

Emisii CO2 (g/km)

49

Preț (euro cu TVA)

67.504

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top