Drumul de mare viteză spre Moldova – tronsonul Focșani și Bacău a fost atribuit în urma licitației firmei SC Consitrans SRL și are costuri de 20.123.408,52 Lei fără TVA.
Compania SC Consitrans SRL a fost desemnată căștigătoarea licitației “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău” cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești – Pașcani. Compania de Autostrăzi anunță și că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor. Reamintim că licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016.
„În data de 24.08.2018 a fost finalizat procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău”, fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții”, anunță Compani Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR).
Citește și Noul Renault Arkana! Toate informațiile și fotografii oficiale
Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, având preţul de 20.123.408,52 Lei fără TVA, și un punctaj total de 100 puncte, din care 30 de puncte pentru componenta financiară și 70 de puncte pentru componenta tehnică, potrivit CNAIR. Durata contractului este de 24 de luni de la data intrării în vigoare a acestuia.
Legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova pe ruta Ploiești- Pașcani ar urma să aibă o lungime estimată de 329 de km.
Licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016 și au suferit zeci de amânări în procesul de evaluare a ofertelor.
Proiectul drumului de mare viteză spre Moldova este impărțit în patru tronsoane:
Ploiești – Buzău – 65 de km
Buzău – Focșani – 72 km
Focșani – Bacău – 110 km
Bacău – Pașcani – 82 de km
Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Moldova, Autostrada Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni (A8 Montana) este un alt proiect important, urmând să realizeze legătura cu Transilvania şi, mai departe, prin viitoarea Autostradă A3, cu vestul Europei. Dar, dincolo de rolul strategic pe care îl clamează periodic oficialii Guvernului, viitoarea investiţie nu are nici Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor economico-financiari, nici studii de fezabilitate finale şi nici Acord de Mediu.
Povestea autostrăzii, cu o lungime de aproximativ 311 km, a început în 2007. Intitulată “Est – Vest” sau, mai simplu, “Montana” – A8, aceasta ar urma să scoată Regiunea de Nord-Est din izolare şi să conecteze Republica Moldova cu Uniunea Europeană.