Intrarea liderului mondial din segmentul anvelopelor în piaţa locală a avut loc în vara anului 2001, odată cu achiziţionarea de la Tofan Grup a uzinei Victoria Floreşti, urmată, la scurt timp, de cumpărarea uzinei Silvania de la Zalău.
În prezent, Michelin operează pe piaţa din România două unităţi de producţie de anvelope la Floreşti şi Zalău, o unitate de producţie de cord metalic – construită integral (greenfield), în 2004, tot la Zalău – un atelier de reşapare, o echipă de cartografie, responsabilă cu realizarea de hărţi şi ghiduri, şi o reţea comercială naţională. Echipa Michelin numără, în prezent, aproape 3.000 de angajaţi.
„Acum 10 ani, Michelin intra în România cu promisiunea de a dezvolta aici o afacere sustenabilă pe termen lung. Am făcut investiţii de peste 265 de milioane de Euro în tehnologie şi în modernizarea uzinelor, punând în acelaşi timp foarte mult accent pe formarea şi dezvoltarea echipelor. Astăzi, toate unităţile din România sunt la standardele internaţionale Michelin, iar produsele fabricate la noi susţin cu succes misiunea companiei – progresul mobilităţii bunurilor şi persoanelor”, a declarat, Eric Faidy, Preşedintele Michelin România şi Balcani.
În fabricile Michelin din România sunt produse anvelope pentru turisme – mărcile Michelin, BF Goodrich, Kormoran şi Kleber care se exportă pe pieţele din Europa, America de Nord şi Asia. Se produc, de asemenea, diverse tipuri de anvelope de camion, radiale cu cameră de aer şi tubeless sub mărcile asociate Taurus, Kormoran, Riken, anvelope industriale marca Michelin, precum şi anvelope destinate echipării stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care lucrează în minele subterane.
„Toate aceste rezultate care marchează împlinirea primului nostru deceniu de activitate în România nu ar fi fost posibile fără aportul echipei, cea mai valoroasă resursă a noastră. Astăzi, fiecare angajat beneficiază de un plan de carieră, avem o medie anuală de peste 60 de ore de formare pe angajat, cursuri de specializare şi schimburi de experienţă la nivel internaţional. Peste 50% din totalul angajaţilor noştri au 10 ani de activitate în cadrul Michelin”, a spus Eric Faidy.
În decursul celor 10 ani, Michelin s-a implicat, de asemenea, în proiecte sociale şi campanii naţionale de educaţie în siguranţă rutieră, linie strategică de implicare socială a companiei la nivel global.
În anul 2005, Michelin România a devenit centru regional pentru zona Balcanilor (Michelin RoBa), coordonând, pe lângă activitatea de pe piaţa locală, operaţiunile de producţie şi comerciale din Albania, Bulgaria, Croaţia, Federaţia Bosniei şi Herţegovinei, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.
În perioada 2001 – 2010, Michelin România a realizat o producţie de peste 450.000 de tone de anvelope şi peste 150.000 de tone de cord metalic.
Michelin România şi-a început activitatea industrială în 2001 şi a cunoscut o dezvoltare rapidă. În prezent, Michelin produce în cele trei fabrici din România diferite tipuri şi mărci de anvelope şi comercializează anvelope noi şi reşapate printr-o reţea naţională de dealeri.
Lider mondial în domeniul anvelopelor, compania Michelin are sediul central în Franţa, la Clermont-Ferrand, este prezentă în 170 de ţări, are peste 111.000 de angajaţi în toată lumea şi 70 de uzine în 18 ţări. Grupul are centre de cercetare în Europa, Statele Unite ale Americii şi Asia, precum şi două plantaţii de cauciuc în Brazilia. De peste un secol, misiunea Michelin este să contribuie la progresul mobilităţii bunurilor şi persoanelor prin îmbunătăţirea libertăţii de mişcare, a siguranţei, a eficienţei şi a plăcerii de a călători şi de a descoperi lumea.