Second hand – Nissan Qashqai Mk1

Second hand - Nissan Qashqai Mk1

Second hand – Nissan Qashqai Mk1 – Succesul obținut de Qashqai se bazează pe trei capacități incontestabile: se conduce ușor în oraș, suportă escapade pe macadam și asigură confort întregii familii.

Conducere

Un aventurier compact care nu duce lipsă de calități: garda la sol generoasă, poziția înaltă la volan, și vizibilitatea frontală excelentă sunt doar câteva. Și mai avem: ținuta de drum, direcția precisă și frânele puternice impresionează. Totuși, motoarele nu sunt cele mai dinamice din segment, suspensia față moale produce ruliu pe viraje, iar direcția nu oferă un feedback prea bun. Cât despre aventură – tracțiunea integrală nepermanentă All-Mode asigură o aderență bună, mai ales că beneficiază inclusiv de diferențial blocabil central, care distribuie cuplul 50/50% pe punți.    

Habitabilitate

Dacă nu au pretenții exagerate de spațiu, pasagerii vor fi mulțumiți de habitaclul lui Qashqai. Chiar și volumul portbagajului este bun, raportat la gabaritul mașinii. Există, totodată și o versiune mai lungă cu 20 cm, numită Qashqai+2, care permite transportul a încă doi călători pe scaunele suplimentare din portbagaj, și care oferă banchetă glisantă. Avem și câteva obiecții: numărul de spații de depozitare este limitat, iar insonorizarea habitaclului se dovedește slabă. De cealaltă parte, suspensia moale absoarbe bine denivelările. Privitor la finisare, plasticele sunt tari, iar materialele sunt, în general, slabe calitativ, dar asamblările sunt foarte solide. 

Date tehnice: Ani de fabricație: 2007-2014/Caroserie: SUV cu 5 ușiDimensiuni exterioare:L/l/h (mm): 4.330/1.783/1.606Portbagaj (l): 410-1.513

Second hand – Nissan Qashqai Mk1

Versiunile cu probleme

1.6

Dificultăți la pornire -> electromotorul

Zgomote și vibrații (nov.2006-nov.2007)-> suporții cutiei de viteze

2.0

Ventilatorul nu se oprește și descarcă bateria (<apr. 2008)-> releul

1.5 dCi

Calare a motorului din cauza uzurii cuzineților bielelor (2007)-> de schimbat mecanismul motor

Ezitări la 2.500 rpm (<nov.2017)-> resoftare

Zgomote la motor cu riscul de decalare a distribuției (sept. 2009-ian.2011)-> Realinierea pompei de înaltă presiune + kit de distribuție în cazul curelei uzate

Zgomote și vibrații la bord (<ian. 2009) -> filtrul de motorină sau suportul lui

Pierdere de putere (mai 2012-apr.2013) -> galeria de admisie sau turbo

1.5 dCi/2.0 dCi

Ezitări la 2.500 rpm -> supapă EGR îmbâcsită, traseu aer sau motorină cu depuneri

2.0 dCi

Pierdere de putere (mai 2008-aug. 2008) -> resoftare

Martor FAP aprins (<aug. 2008 și aug. 2010-ian. 2012) -> resoftare

Pierdere de putere (mai 2008-aug. 2008) -> resoftare

Pierdere de putere la turații mari (<ian. 2013) -> resoftare sau schimbarea cuzineților bielelor

Transmisie

Martor motor aprins la 2.0 CVT (<mar. 2009) -> supapa de control a CVT

Zgomote și vibrații la cutia CVT (<ian. 2013) -> de schimbat cutia

Detalii tehnice și recomandări

Motor

Perioada producției

Putere max.(CP)

Viteză max. (km/h)

Acc. 0-100 km/h (s)

Consum mediu
(l/100 km)

Recomandare

Detalii

1.6 4×2

mar.07-sep.14

115/117

178

11,8

6,6

∞ ∞

Un motor corect, dar fără pretenții.

2.0 4×2

mar.07-iul.13

140

195

10,1

7,8

∞ ∞ ∞

În practică, se dovedește prea puțin economic. Performanțe slabe la versiunea lungă.

2.0 4×4

mar.07-iul.13

140

193

10,6

8,2

∞ ∞ ∞

Consumă cam mult, dar oferă performanțe foarte bune pe suprafețe alunecoase.

1.5 dCi 4×2

mar.07-sep.14

140/110

176

12,5

5,2

∞ ∞ ∞

Un motor bun, de origine Renault, căruia însă îi lipsește rafinamentul la turații joase.

1.6 dCi 4×2/4×4

nov.2011-sep. 2014

130

189

10,9/11,6

4,7/5,3

∞ ∞ ∞ ∞

Cel mai potrivit motor, cu performanțe asemănătoare cu cele ale dieselului de 2 litri.

2.0 dCi 4×2/4×4

mar.2017-aug.2011 (sep.2014)

150

194/193

10,5/10,9

6,4/6,7

∞ ∞ ∞ ∞

Cuplu mare la turații scăzute, accelerații rapide și rafinament.

 

Costurile pieselor (lei*) pentru varianta Nissan Qashqai. 1.5 dCi 105 CP

Filtru polen

10

Filtru ulei

9

Kit ambreiaj

508

Kit distribuție

130

Plăcuțe frână față

58

Plăcuțe frână spate

43

Disc frână față

98

Disc frână spate

67

Amortizor față

137

Amortizor spate

97

Total

1.157

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top