Noul Mercedes-Benz EQC. Primele informații oficiale. Mercedes-Benz a prezentat la Stockholm prima sa mașină concepută ca fiind cu emisii zero. Începe o nouă eră a electromobilității premium.
În 2016, Mercedes lansa ideea unui nou nivel în electro-mobilitate, prin construirea unui brand EQ. Astfel, Mercedes-Benz EQC devine primul membru al noii familii electrice. Este un crossover cu o siluetă robustă și linii tipice unui coupe, care îi conferă o imagine dinamică.
Partea frontală este individualizată de o suprafață amplă, care integrează grila și farurile. În premieră, panoul de culoare neagră este delimitat în partea superioară de o fibră optică ce creează o legătură vizuală între farurile MULTIBEAM LED cu carcase negre lucioase oferite standard. Contrastul produs de benzile albastre pe fondul negru și înscrisul MULTIBEAM în albastru confirmă discret apartenența la familia EQ.
Și interiorul lui EQC primește electro-look-ul avangardist evident la exterior. Instrumentarul de bord, liniile asimetrice, ventilațiile cu aspect neconvențional cu detalii în rose gold asigură atmosfera futuristă la bord.
Mercedes-Benz EQC, surprins cu un camuflaj nou
Primul model lansat sub brand-ul EQ prezintă un sistem de propulsie care integrează câte un motor electric pe fiecare dintre cele două punți, asigurându-i astfel tracțiune integrală. Pentru a reduce consumul de energie și pentru a spori dinamica, cele două motoare asincrone au configurații diferite. Motorul de pe puntea din față este optimizat pentru cea mai bună eficiență în sarcină parțială, în timp ce unitatea din spate asigură latura sportivă. Împreună, acestea generează 300 kW și un cuplu maxim de 765 Nm.
Cu o lungime de 4,761 mm, o lățime de 1,884 și o înălțime de 1,624 mm, EQC poate purta jante bicolore cu dimensiuni între 19 și 21 de inci, cu aerodinamică optimizată. Ca la coupe-urile companiei, plăcuța de înmatriculare are spațiul rezervat în bară.
Astfel, EQC este cu 105 mm mai lung decât GLC, cu 6 mm mai îngust și cu 20 mm mai scund. Ampatamentul de 2.873 mm este identic cu al lui GLC în timp ce volumul standard al portbagajului de 500 litri este de asemenea identic cu cel al lui GLC.
Logo-ul cromat EQC este amplasat în partea stângă a ușii portbagajului.
Bateria litiu-ion, cu 384 de celule (două module cu câte 48 și patru module cu câte 72), cu o capacitate de 80 kW, o tensiune maximă de 408 V și o capacitate nominală de 210 Ah, asigură o autonomie de aproximativ 450 de kilometri în ciclul NDEC. Probabil că cifrele vor suferi modificări după ciclul WLTP.
Cinci programe de rulare sunt disponibile la bord, fiecare având caracteristici distincte: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT și un program individual.
Șoferul poate influența nivelul de recuperare a energiei folosind padelele de pe coloana de direcție. Există patru moduri diferite de recuperare: D Auto; D+ (coasting), D (recuperare redusă), D- (recuperare medie) și D — (posibilitate mare de recuperare).
Pentru a maximiza eficiența, datele oferite de navigație, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație și informațiile oferite de sistemele de siguranță sunt conectate.
Standard, EQC este echipat cu un încărcător de curent alternativ care permite încărcarea cu 7,4 kWh. Tot standard se oferă și posibilitatea încărcării de la stații de curent continuu cu o putere de până la 110 kWh (în România stațiile de curent continuu au maxim 50 kWh) . În acest caz, bateria se poate încărca de la 10 la 80% în aproximativ 40 de minute (cifre provizorii).
Noul Mercedes-Benz EQC primește noul sistem multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu două ecrane de 10,25 de inci și funcții suplimentare, adaptate vehiculului electric, redând astfel timpii de încărcare. Abilitatea sistemului de a recunoaște vorbirea naturală face interacțiunea mai ușoară. Sistemul poate fi comandat și prin intermediul touchpad-ului din consola centrală. Look-ul instrumentarului de bord poate fi configurat în trei moduri diferite:
- Modern Classic
- Sport
- Electric Art
Odată selectat acesta din urmă, pe perioadele de recuperare, nuanța rose gold devine Electric Blue.
Mercedes-Benz EQC intră în ultima sesiune de teste
înainte de producție
Interiorul lui EQC confirmă caracterul premium, cu o paletă de culori unică, materiale cum ar fi pielea, aluminiul și lemnul, dar și materiale reciclabile. Viitorul șofer de EQC poate alege o tapițerie Sunnyvale în albastru indigo sau bej. Electric Art și AMG Line sunt liniile de echipare disponibile.
Habitaclul lui EQC poate fi pre-încălzit sau pre-răcit, grație unui sistem sofisticat care integrează o pompă de căldură și un servomotor pentru încălzire.
EQC este echipat cu sisteme de siguranță de ultimă oră. Lista include și reglarea predictivă a vitezei la apropierea de un blocaj rutier, Active Distance Assist DISTRONIC reducând astfel viteza până la 100 km/h.
Pe lângă testele standard de impact desfășurate de companie, Mercedes a pus la încercare și comportamentul bateriei și al componentelor electrice, pentru ca mașina să poată atinge cel mai înalt nivel de siguranță. Bateria, care cântărește 650 de kilograme, este amplasată sub podeaua vehiculului, înconjurată de un cadru stabil și de zone de deformare, care pot absoarbe energie, în timp ce o protecție specială amplasată în partea frontală previne străpungerea acesteia de obiecte străine. Și sistemul electric de înaltă tensiune prezintă o protecție specială, acesta fiind automat oprit, reversibil sau ireversibil, în funcție de gravitatea unui eventual accident.
200 de prototipuri au fost testate pe parcursul a milioane de kilometri pe patru continente: Europa, America de Nord, Asia și Africa. Programul de testare a cuprins peste 500 de teste individuale. Astfel, inginerii au pus la punct aspecte privind aerodinamica, dar și zgomotul și vibrațiile.
Mercedes-Benz EQC va fi produs, începând cu 2019, la uzina din Bremen, acolo unde se fac pregătiri pentru a primi primul vehicul de serie EQ. În paralel, va funcționa pentru dezvoltarea lui EQC, centrul de producție a bateriilor din Kamenz (în apropiere de Dresda), iar în China, Beijing Benz Automotive Co. Ltd. va contribui la producția lui EQC pentru piața locală.