Noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC este noul model entry-level al diviziei de înaltă performanță de la Mercedes. Pus în mișcare de un motor nou de 2.0 litri, hot hatch-ul premium vine să-i dea bătăi de cap lui Audi S3 și primește o super-putere de 306 CP.
Noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC este noul puști din orașul AMG. Dezvoltat simultan cu fratele mai puternic, A 45, care urmează să fie prezentat în curând, A 35 4MATIC primește o suspensie, un sistem de tracțiune integrală, o transmisie și programe de rulare reconfigurate, pentru o experiență incitantă la volan.
La exterior, noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC vine cu elemente de design tipice ramurii sportive de la Affalterbach, care optimizează fluxul de aer și îl fac să arate mai agresiv. Partea frontală este dominată de grila cu două lamele orizontale cromate, care sprijină logo-ul cu stea în trei colțuri. Din profil, jantele de 18 inci și pragurile AMG Line atrag instantaneu atenția. Dar nu ați văzut nimic până nu vedeți mașina din spate, acolo unde Mercedes a montat un difuzor de aer nou, un eleron care nu poate trece neobservat și două țevi de evacuare rotunde.
Șoferul de A 35 4MATIC ia loc în scaunele îmbrăcate în piele ARTICO în combinație cu microfibră DINAMICA, ce prezintă cusături contrastante roșii și centuri de siguranță asortate. Tot roșii sunt și inelele ventilațiilor.
Și noua compactă cu nume de familie AMG primește sistemul multimedia MBUX, care înlocuiește sistemul anterior, COMAND. Instrumentarul de bord complet digital afișează informațiile în moduri diferite. Modul Supersport este cel mai interesant, oferind o perspectivă tridimensională asupra rulării. Există și afișaje speciale, cum ar fi Warm-up, Set-up, G-Force și Engine Data.
Consola centrală tipică AMG cu finisaj în negru lucios primește butoane suplimentare pentru controlul funcțiilor ESP-ului, al transmisiei manuale și al Sistemului de Amortizare Adaptivă (Adaptive Damping System). Sistemul bazat pe inteligență artificială al mașinii poate fi controlat acum și vocal, rostind simplu salutul “Hey Mercedes”.
Hot hatch-ul de la Mercedes are nevoie de numai 4,7 secunde pentru a alerga de la 0 la 100 km/h. Noul propulsor turbo de 2.0 litri cu 4 cilindri împărțiți în grupuri de câte doi, și-a făcut loc sub capota mașinii căreia îi furnizează 306 cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm. Motorul prezintă control variabil al supapelor CAMTRONIC, management inteligent al temperaturii motorului și uleiului, injectoare piezo de înaltă precizie și aprindere prin scânteie.
Transmisia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G cu dublu ambreiaj livrează puterea către toate cele patru roți grație unui sistem anume dezvoltat pentru această mașină, AMG Performance 4MATIC, cu o distribuție între puntea față și spate de 50:50.
A 35 4MATIC primește standard funcția RACE-START, care asigură accelerație maximă la pornirea de pe loc, intensificând senzația resimțită la volan. Un mod M, care poate fi activat de către șofer prin acționarea padelelor de pe coloana de direcție, aduce, de asemenea, extra plăcere la condus.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC rămâne în modul “Comfort” atât timp cât ESP-ul este activ. Atunci când șoferul selectează ESP Sport Handling sau ESP OFF, sistemul 4MATIC trece automat pe modul “Sport”, oferind senzația de rulare la limită.
Cinci moduri de rulare sunt disponibile la bordul lui A 35: “Slippery”, “Comfort”, “Sport”, “Sport +” și “Individual”, modificând personlitatea mașinii, de la confortabilă la super dinamică, acționând asupra reacției motorului și transmisiei. Nou în cadrul AMG DYNAMIC SELECT este AMG DYNAMICS, un sistem de control al manevrabilității care extinde funcțiile ESP-ului în funcție de preferințele șoferului, oferind un comportament mai agil în virajele abordate sportiv, în două setări diferite, Basic și Advanced.
Mașina vine echipată cu suspensia AMG RIDE CONTROL și cu o geometrie a axelor special concepută pentru compacta sportivă, care primește astfel ADN-ul unei mașini de curse.
Sistemul de Amortizare Adaptivă poate fi configurat în trei moduri diferite. Un sistem de frânare ultra-performant asigură oprirea mașinii la timp.
Noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC primește o funcție nouă, AMG TRACK PACE, ca parte integrantă a sistemului multimedia MBUX. Sistemul întregistrează în permanență date relevante, cum ar fi viteza, accelerația, la rularea pe circuit. Timpii obținuți pe anumite sectoare de pistă sau pe un tur de circuit sunt afișați pe ecranul sistemului multimedia, în instrumentarul de bord complet digital sau proiectați pe head-up display-ul oferit opțional. AMG TRACK PACE are deja presalvate celebrele circuite Nurburgring și Spa-Francorchamps.
Noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC va fi în centrul atenției la Salonul Auto de la Paris, începând cu 2 octombrie. Vânzările vor demara luna viitoare, iar primii clienți își vor primi noua mașină în ianuarie 2019.