Peugeot 3008 Plug-In Hybrid și Peugeot 508 Plug-In Hybrid, în versiune limuzină și break, echipate cu noile sisteme hibride vor fi disponibile din această toamnă.
Versiunile se vor nume HYBRID și HYBRID4, cifra 4 indicând prezența tracțiunii integrale.
Sistemul HYBRID include un motor turbo pe benzină de 1.6 litri PureTech cu 180 CP și un motor electric de 110 CP care antrenează puntea față, puterea totală a ansamblului fiind de 225 CP.
Acest sistem va fi disponibil la 3008, 508 și 508 SW.
Sistemul HYBRID4 include același motor turbo pe benzină 1.6 litri PureTech dar cu putere crescută la 200 CP combinat cu un motor electric de 110 CP care antrenează puntea față și un motor electric tot de 110 CP care antrenează puntea spate.
Puterea totală a ansamblului este de 300 CP iar acest sistem va fi disponibil exclusiv la 3008.
Mașinile primesc transmisia automată e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission) cu opt rapoarte, rezervată sistemelor hibride.
Bateria litiu-ion este amplasată sub banchetă atât la modelele HYBRID, cât și la cele HYBRID4. Bateria are o capacitate de 11,8 kWh la HYBRID și de 13,2 kWh la HYBRID4, ceea ce asigură o autonomie electrică de 50 de kilometri în ciclul WLTP.
Pentru eficiență maximă, apare acum modul Zero Emission. Mașina poate rula cu zero emisii până la 135 km/h, atunci când intervine motorul termic.
Un sistem de frânare nou i-Booster permite decelerarea fără apăsarea pedalei de frână, încărcând astfel bateria la rularea în pantă, de exemplu.
Funcția e-SAVE permite șoferului să-și reserve resursele de current pentru o distanță prestabilită și poate fi selectată din meniul dedicate e-SAVE, prin intermediul ecranului tactil.
Bateria poate fi încărcată în 7 ore de la o priză standard (3.3 kW), în 4 ore la o priză Green’up (3.3 kW) și în mai puțin de 1 oră și 45 de minutee de la o stație de încărcare de 6.6 kW (opțional). Portul de încărcare se află pe aripa stângă.
Cinci moduri de rulare sunt disponibile la bordul automobilelor cu tehnologie hibrid: modul Zero Emission (100% electric), modul Sport, modul HYBRID, modul 4WD (pentru Peugeot 3008 HYBRID4) și modul COMFORT (la noul Peugeot 508 HYBRID cu suspensia controlată electronic).
Un indicator al nivelului de energie înlocuiește turometrul și include 3 zone diferite: Eco, Power și Charge. Acesta este flancat de alte două ceasuri, unul dintre ele indicând nivelul combustibilului, iar celălalt puterea. Autonomia disponibilă este afișată sub cele trei ceasuri.
Cu 300 CP, versiunea de top 3008 HYBRID4 ajunge de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Capacitatea bateriei este de 13.2 kWh și asigură o autonomie de 50 de kilometri în ciclul WLTP.
Peugeot trece în contul modelului cifre de emisii impresionante de numai 49 g de dioxid de carbon la kilometru.
Sistemul de propulsie HYBRID4 este disponibil exclusiv cu echiparea GT și vine cu un interior îmbrăcat în Alcantara și lemn de stejar. Mașina primește și sisteme de asistență și siguranță noi, preluate de la Peugeot 508, cum ar fi cruise controlul adaptiv, funcția Stop & Go și asistență la menținerea benzii de circulație.
La Peugeot 508 și Peugeot 508 SW HYBRID, motorul PureTech de 180 CP este asistat de un motor electric de 110 CP, pentru o putere totală de 225 CP. Bateria are o capacitate de 11.8 kWh și asigură o autonomie de 40 de kilometri în ciclul WLTP.
Sistemul HYBRID este disponibil în combinație cu echipările Allure, GT Line and GT.
Volumul portbagajului nu a fost afectat de prezența bateriei, așa că rămâne același ca la modelele cu propulsie convențională: 487 de litri pentru Peugeot 508 și 530 de litri pentru Peugeot 508 SW.