Dacia Duster este primul model al producătorului de la Mioveni care beneficiază de strategia Grupului Renault/Nissan privind reducerea emisiilor de noxe pentru a respecta noile norme care vor intra în vigoare la 1 septembrie.
Cele două versiuni ale motorului diesel folosit pentru Dacia Duster dCi de 1.5 litri au trecut la un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR), sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor, soluție deja folosită în cazul propulsorului care echipează versiunea A180d de 116 CP a noii generații a lui Mercedes-Benz Clasa A.
Potrivit oficialilor companiei, din punct de vedere tehnic, implementarea acestor versiuni presupune și montarea unui sistem nou de răcire de tip aer-apă, precum și utilizarea unor injectoare care lucrează la 2000 de bari.
Ambele versiuni ale propulsorului diesel dCi (90 și 110 CP) câștigă 5 cai în plus, iar motorul de bază va beneficia de un cuplu cu 30 Nm mai mare (240 Nm față de 210 Nm), iar numele oficiale ale celor două variante devin 1.5 Blue dCi. Schimbările se reflectă și în ceea ce privește performanțele.
Câtă soluție AdBlue consumă Dacia Duster
În primul rând trebuie să precizăm că AdBlue este o solutie apoasa compusa din 32,5% uree de înaltă puritate și 67,5% apă deionizată, formulată respectând norma ISO22241. Ureea este produsa sintetic din amoniac și CO2 (dioxid de carbon). AdBlue este o soluție utilizată la vehiculele echipate cu sisteme de depoluare de tip SCR (reducere catalitica selectiva). AdBlue este un produs biodegradabil, solubil în apă și incolor.
Localizarea gâtului de umplere a rezervorului AdBlue depinde de modelul vehiculului. La anumite modele, acesta se află lângă gâtul de umplere al motorului diesel. La alte modele, acesta se află în interiorul portbagajului, iar pe alte vehicule este situat sub capotă.
Pentru modelele Dacia Duster echipate cu propulsorul de 1.5 litri Blue dCI gâtul de umplere a rezervorului AdBlue se află lângă gâtul de umplere al motorului diesel. Golirea rezervorului cu AdBlue va fi semnalizată cu un martor specific pe bord.
Capacitatea rezervorului AdBlue instalat pe Duster este de 18 litri.
O Dacia Duster cu motorul de 1.5 litri Blue dCI va consuma soluția AdBlue din rezervorul dedicat pe parcursul folosirii a cel puțin șase plinuri de motorină (rezervorul de carburant are o capacitate de 50 de litri).
În testul realizat recent de Revista AutoExpert cu Dacia Duster 1.5 dCi 4WD Prestige (varianta fără catalizator cu reducere catalitică selectivă) a rezultat o autonomie de aproximativ 800 km pe parcursul unui traseu mixt.
Dacă ne raportăm la valorile de consum obținute în test rezervorul cu AdBlue trebuie reumplut la aproximativ 4800 km – 5000 km parcurși.
Cât costă soluția AdBlue
Soluția lichidă pentru motoare Diesel AdBlue de 10 litri are un preț mediu de 50 lei pe piața locală. Pentru un bidon de 20 de litri prețurile încep de la 90 de lei.
Cu siguranță Dacia va avea o ofertă proprie pentru soluția AdBlue mai ales că de la sfârșitul acestui an și modelele Dacia Logan și Dacia Sandero vor primi motorizările AdBlue pentru a respecta noile norme care au intrat în vigoare la 1 septembrie.
Cât costă Dacia Duster cu motorul de 1.5 litri Blue dCI care foloște soluția AdBlue
În România Dacia Duster cu propulsorul Blue dCi 115 poate fi comandată de la 14.950 euro în echiparea Essential, iar un Duster în echiparea COMFORT cu motorul Blue dCi 95 poate fi configurat de la 15.300 euro.
Cea mai scumpat variantă Dacia Duster cu noua unitate Blue dCi 115 este cea în echiparea Prestige și 4WD care poate fi comandată de la 19.250 euro.
Toată lista de prețuri ale gamei Dacia Duster cu motorul Blue dCI.