A patra generație a legendarului off-roader Jeep Wrangler a fost lansată în România. Aceasta vine animată de motoare moderne, dar păstrează neatinsă latura ”sălbatică”: șasiul separat, punțile rigide, cele două diferențiale blocabile și reductorul fac parte din meniu. Prețul de pornire este de 48.790 euro, TVA inclus.
Povestea începută în 1941 a ajuns la al patrulea capitol: noul Wrangler își surclasează predecesorii la toate capitolele. Durul american, care tocmai a fost lansat în România, este disponibil în trei niveluri de echipare: Sport, Sahara și Rubicon. Fiecare dintre ele poate fi comandată în varianta cu două sau patru uși. În plus, opțional pentru versiunea Sahara, poate fi comandat pachetul opțional Overland, care oferă un aspect premium off-roader-ului.
Citiți aici testul cu noul Jeep Wrangler
Cei peste 75 de ani de dezvoltare continuă a tracțiunii integrale se oglindesc în cele două sisteme 4×4 disponibile pe noul Wrangler: Command-Trac (pe Sport și Sahara) și Rock-Trac (oferit standard pe cea mai capabilă versiune, Rubicon). Ambele sunt dotate standard cu reductor full-time cu două rapoarte, numit Selec-Trac.
Command-Trac are un reductor cu două trepte cu raport de demultiplicare 2,72:1 și punți rigide Dana cu raport final de 3,45 la versiunile pe benzină, respectiv 3,73 la diesel. Sistemul are patru moduri de funcționare: 2H, 4H Auto, 4H Part-Time și 4L, care pot fi selectate la viteze de până la 72 km/h, grație tehnologiei shift-on-the-fly.
Sistemul mai evoluat, Rock-Trac, are un reductor cu demultiplicare 4:1 pentru benzină și 3,73 pentru diesel, punți Dana 44 mai groase, cu raport final de 4,1:1 și diferențiale blocabile față-spate Tru-Lok. În premieră, bara stabilizatoare față poate fi deconectată, pentru a mări cursa suspensiei și, implicit, capacitățile off-road. Toate versiunile beneficiază de șasiu separat, un simbol al indestructibilității proverbiale a modelului.
Capacități de trecere
Noul Jeep Wrangler afișează cele mai bune valori de trecere din segment: unghi de atac 36,4°, unghi de degajare 30,8°, unghi ventral 20,8° și o gardă la sol de 25,2 cm (Rubicon cu 2 uși), care asigură trecerea prin vaduri de apă adânci de 76 cm. Totdată, modelele cu două uși au capacitatea de tractare de 1.500 kg, iar cele cu patru uși de 2.500 kg.
Design exterior
Elementele-cheie, tipice Jeep, precum grila față cu șapte fante, flancată de farurile rotunde, pasajele trapezoidale ale roților, parbrizul pliabil și detașabil, cârligele de tractare expuse și portierele detașabile au rămas neatinse. Totuși, au apărut proiectoare de ceață și stopuri LED, ușile detașabile sunt confecționate din aluminiu și pot fi demontate cu scule uzuale Torx, iar roata de rezervă a fost coborâtă cu 300 mm, îmbunătățind vizibilitatea spre spate.
Suplimentar pentru echiparea Overland poate comandat pachetul Sahara, ce include jante de 18 inci din aluminiu (standard 17 inci), calandru în culoarea caroseriei, capac de protecție pentru roata de rezervă în culoarea caroseriei, tapițerie din piele și iluminare interioară LED. Clienții pot alege dintr-o paletă de 10 culori exterioare.
Dotări interior
Interiorul poate primi opțional tapițerie din piele, precum și scaune și volan încălzite. În instrumentarul de bord este inclus un display TFT de 3,5 inci (sau 7 inci, configurabil în peste 100 de moduri diferite, standard, la Sahara și Rubicon ). Sistemul multimedia Uconnect dispune de display tactil de 7 inci sau, opțional, unul de 8,4 inci. Ambele sunt compatibile cu protocoalele Android Auto și Apple CarPlay, și dispun de 4 mufe USB (două față, două spate) și, opțional, de priză de 220 V.
De propulsie se ocupă două motoare, la alegere: un diesel MultiJet de 2,2 litri și un propulsor turbo pe benzină de 2.0 litri, ambele cuplate exclusiv la transmisia ZF cu 8 rapoarte. Propulsorul diesel dezvoltă 200 CP/3.500 rpm și 450 Nm/2.000 rpm, este realizat în totalitate din aluminiu, este alimentat printr-un sistem de injecție ce funcționează la 2.000 bari și supraalimentat printr-un turbocompresor cu geometrie variabilă. Echiparea sa cu catalizator SCR îi permite lui Wrangler să respecte normele RDE Euro 6d. Unitatea pe benzină dezvoltă 272 CP/5.250 rpm și 400 Nm/3.000 rpm și este supraalimentată prin turbocompresor twin-scroll.
Prețul de pornire al noului Jeep Wrangler este de 48.790 euro, TVA inclus.
Motor | Carburant | Putere (CP) | Transmisie | Nivel de echipare (euro, TVA inclus) | Nivel de echipare (euro, TVA inclus) | Nivel de echipare (euro, TVA inclus) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sport | Sahara | Rubicon | ||||
2.2 D | Turbodiesel | 200 | Automatã, 8 trepte, 4x4 | 48.790 | 55.335 | 55.335 |
2.0 T | Turbo benzinã | 272 | Automatã, 8 trepte, 4x4 | - | - | 55.335 |
Jeep Wrangler Unlimited | ||||||
2.2 D | Turbodiesel | 200 | Automatã, 8 trepte, 4x4 | - | 58.905 | 58.905 |
2.0 T | Turbo benzinã | 272 | Automatã, 8 trepte, 4x4 | - | - | 58.905 |