Mini Cooper S Cabrio și BMW Seria 2 Cabrio fac parte din același concern, dar sunt atât de diferite aparținând de două lumi aproape paralele. Singurul lucru care le unește: plăcerea de a le conduce, un slogan care nu este doar marketing ci realitate pură. În comparație Mini Cooper S Cabrio vs BMW 220i Cabrio.
Test comparativ – Mini Cooper S Cabrio vs BMW Seria 2 Cabrio
BMW Seria 2 Cabrio și Coupe sunt două piese rare la BMW. Întrucât viitorul BMW Seria 1 va trece la tracțiune față urmând a fi construit ca și X1, Seria 2 Active Tourer și toată gama Mini pe noua platformă modulară UKL cu tracțiune față, cele două modele din Seria 2 ar rămâne ultimele modele compacte BMW care păstrează soluția tracțiunii spate și sperăm să rămână așa și la viitoarea generație deși planează încă unele incertitudini. De partea cealaltă, Mini Cooper S Cabrio este construit pe platforma UKL cu tracțiune față și de aici rezultă diferența totală între Mini Cooper S Cabrio și BMW 220i Cabrio.
Însă comparația dintre ele are sens măcar din două motive: amândouă promovează o plăcere în conducere ieșită din comun, fiecare specială în felul ei, și amândouă au sub capotă un motor turbo de 2 litri – e adevărat, montat în poziție transversală la Mini și în poziție longitudinală la BMW. De aici însă încep diferențele: 220i Cabrio era echipat cu transmisia automată Steptronic cu 8 trepte în timp ce Cooper S Cabrio dispune tot opțional de noua cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte.
BMW 220i Cabrio se conduce la fel de incitant ca un E 30 Cabrio de acum 30 de ani pentru că este relativ ușor, are o distribuție a maselor ideală, de 50-50%, un centru de greutate coborât și o tracțiune spate care conferă multă plăcere. Trenul de rulare are patru moduri de condus – Eco, Comfort, Sport și Sport+ – care împacă toate gusturile. Pe modul Comfort, Seria 2 Cabrio rulează confortabil și relaxat, iar cine dorește poate comanda suspensia adaptivă (1.120 euro), care nu a fost prezentă pe mașina de test și care oferă și mai mult confort în Eco Pro și Comfort.
Pentru distracție sunt celelalte două moduri, Sport și mai ales Sport+. Pe Sport+ se decuplează automat DSC-ul (ESP la BMW) dar nu de tot pentru că rămâne activat DTC-ul, adică un fel de ESP sportiv care te lasă să dansezi cu spatele. Asta e și plăcerea maximă: să pilotezi acest Seria 2 Cabrio în modul Sport+ cu ușoare glisaje ale spatelui în virajele rapide. Ruliul e redus, direcția nu este foarte grea, dar este comunicativă și chirurgical de precisă. Seria 2 trece rapid prin viraje, pe Sport+ nu subvirează aproape deloc și puntea spate foarte angajantă are multă aderență.
Ca să faci glisaje trebuie să o provoci puțin pentru că altfel mașina e subviratoare. Motorul turbo de 2 litri are 8 CP mai puțin decât la Mini Cooper S, mașina are 225 kg în plus, iar cutia automată cu 8 trepte e puțin-puțin mai lentă decât cea nouă cu dublu ambreiaj și 7 trepte de la Mini, astfel că accelerația de la 0 la 100 km/h durează 0,6 secunde mai mult: 7,7 față de 7,1 secunde.
Mini Cooper S s-a rafinat și mai mult la ultima generație și nu mai este atât de extrem ca prima generație. A câștigat mult la confort, dar în continuare latura sportivă este primordială. La condus, Mini Cooper S se simte încordat și nu și-a pierdut din agilitatea sa de kart. Dacă la BMW Seria 2 Cabrio nu este atât de necesar să bifezi suspensia adaptivă pe lista de opțiuni, la Mini merită pentru că înmoaie puțin suspensia pe Mid și Green (există trei moduri de rulare Mid, Green și Sport) și costă mai puțin de jumătate, doar 505 euro. Totuși, să nu înțelegeți greșit. Reglajul suspensiei adaptive este între rigid și foarte rigid pentru că Mini Cooper S se simte mai rigid decât BMW pe modul Comfort chiar și pe modul Mid. Direcția este mai grea decât la BMW și are și un raport de demultiplicare mai scurt, de 14:1 față de 15:1 la BMW. Din aceste motive și prin faptul că este mai ușor cu 225 kg, dar și mai rigid, Mini se simte ca un kart la condus și subvirează puțin.
Excelentă este și noua cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, legată cu navigația precum cea automată cu 8 trepte și care schimbă fluent și fără șocuri, dar foarte rapid în același timp pe Sport.
Subiectiv, Mini pare mai incitant la condus dar BMW e ceva mai competent și mai matur. Sigur, și clienții celor două modele sunt diferiți pentru că eu cred că există o diferență de vârstă de 8-10 ani între cei ce cumpără un Mini Cooper S Cabrio și un BMW Seria 2 Cabrio. Și există și o diferență de preț de 10.000 euro la prețul de bază (BMW era în echiparea Luxury care mai adaugă 4.105 euro la preț) care separă și ea clienții.
Diferența de preț nu se reflectă în performanțele dinamice, dar nici la interior. Mini are un interior exuberant care ne duce cu gândul la rădăcinile sale. De aceea, vom regăsi cu plăcere displayul rotund central, doar că acolo nu se mai află vitezometrul ci ecranul sistemului multimedia cu navigație (808 euro extra) având grafică personalizată, simpatică în stilul Mini și soft BMW. Vitezometrul este amplasat deasupra volanului tot într-o carcasă rotundă flancat în stânga de turometru.
Motorul se pornește sexi de la clapeta roșie de pe consola centrală înconjurată de o serie de switch-uri, inclusiv cel pentru reglajul trenului de rulare care a fost mutat de pe tunelul median pe consola centrală. Cu toată această ambianță retro, poți trece cu vederea că îți trebuie o lupă să vezi direcțiile de ventilare ale aerului care sunt afișate foarte mic în interiorul unui mic buton. Scaunele sport standard cu tetiere rotunde și îmbrăcate într-o piele superbă Chester Maro malt cu cusături oferă multă susținere și sunt foarte elegante. La interior, acest Mini Cooper S Cabrio arată ca o bijuterie.
Prin comparație, BMW vine cu o planșă de bord mai aerisită, cu o ergonomie ireproșabilă și sistemul multimedia intermediar Business cu ecranul mai mic de 6,5 inci (974 euro, există și varianta Proffesional de 8,8 inci). Nu ai ce să reproșezi ergonomiei dar textura plasticului – moale, de altfel, și de calitate – nu mai este atât de modernă. În ciuda liniei Luxury, interiorul arată puțin outdated poate și din cauza indicatoarelor de bord încă clasice. Am putea însă să ne imaginăm noul Live Cockpit prezentat de curând la X5 și Seria 8 care se va regăsi cu siguranță peste câțiva ani și în viitorul Seria 2 Cabrio. Scaunele standard nu oferă susținere suficientă, opțiunea pentru cele sport fiind obligatorie mai ales într-un coupe sau cabrio și deoarece nu costă decât 502 euro.
Diferența de preț de 10.000 euro între versiunile de bază (modelul Luxury Line mai adaugă 4.105 euro în plus) reflectă și o diferență de spațiu în favoarea lui BMW. În Mini este puțin loc în spate fiind mai mult o mașină pentru două persoane. Sigur, în spate pot călători două persoane pentru drumuri scurte. BMW oferă mai mult loc la genunchi și un acces mai ușor în spate deși la ambele modele spătarul banchetei este destul de vertical. Și portbagajul este mult mai mare și mai practic la BMW variind de la 280 la 335 litri în cazul în care se rabate în sus compartimentul în care se depozitează acoperișul textil. Însă și cu acoperișul coborât, BMW oferă 280 litri față de maximum 215 litri la Mini.
Ca impresie artistică, BMW arată mai elegant descoperit deoarece acoperișul se pliază sub o clapetă metalică dar Mini păstrează aerul retro și trebuie să ne înclinăm în fața inginerilor care au reușit să dezvolte un sistem ingenios al acoperișului la Mini care se pliază foarte compact în spatele locurilor din spate.
Oricum, pentru un confort climatic la drum lung, este bine să vă comandați deflectorul de vânt care vă permite să mergeți la 120 km/h cu turbulențe minime la interior în ambele modele. La Mini Cooper S e standard, iar la BMW 220i Cabrio costă 338 euro.
Verdict AutoExpert
Cu tracțiune față sau spate, plăcerea în conducere e maximă. Nimeni nu oferă mai mult. Mini Cooper S Cabrio incită cu agilitatea sa de kart și cu direcția scurtă, BMW impresionează prin dinamica conferită de puntea spate motoare și reglajul excelent al trenului de rulare. La impresia artistică câștigă clar Mini a cărui bază tehnică e mai bogată o dată cu introducerea noii cutii cu dublu ambreiaj, în timp ce Seria 2 Cabrio oferă un mai bun compromis de confort.
Test comparativ – Mini Cooper S Cabrio vs BMW Seria 2 Cabrio – galerie foto
DATE TEHNICE |
Mini |
BMW |
Model |
Cooper S Cabrio |
220i Cabrio Luxury |
Motor/ nr. cilindri |
L4, turbo |
L4, turbo |
Cilindree (cmc) |
1.998 |
1.998 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) |
192/5.000-6.000 |
184/5.000 |
Cuplu maxim/turaţie |
280 (300)/1.350-4.600 |
290/1.350-4.250 |
Transmisie |
față |
spate |
Cutie de viteze |
7 trepte, dublu ambreiaj |
8 trepte, automată |
L/l/h (mm) |
3.850/1.727/1.415 |
4.432/1.774/1.413 |
Ampatament (mm) |
2.495 |
2.690 |
Masă la gol (kg) |
1.390 |
1.615 |
Volum portbagaj (l) |
160-215 |
280-335 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) |
7,1 |
7,7 |
Viteză maximă (km/h) |
230 |
226 |
Consum mixt (l/100 km) |
5,7 |
6,1 |
Emisii CO2 (g/km) |
129 |
138 |
Preț (euro cu TVA) |
30.524 |
44.863 |