Viitoarea taxă pe care șoferii o vor plăti se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de zece ani, ci tututor maşinilor poluante.
Acesta nouă taxă auto va avea mai multe componente, care nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, a anunţat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.
Aceasta se referă la taxă ca la o „contribuţie” pe care cetăţenii o plătesc în baza principiului conform căruia poluatorul plăteşte.
“Vom reuși să finalizăm și să spunem: așa se va întâmpla pentru fiecare autovehicul în parte, dar nu va fi taxă. Vor fi niște contribuții care să ducă cu gândul efectiv la poluare, adică poluatorul să plătească, cel care are o mașină mai veche să plătească ceva, cine are hybrid are și el un cuantum de plătit. Undeva peste două săptămâni, înainte ca bugetul de stat să fie aprobat de Parlament, noi o să trebuiască să finalizăm și să ne și prezentăm public cu forma finală, astfel încat ea să fie supusă dezbaterii publice”, a declarat Grațiela Gavrilescu la DC News.
Aceasta a mai precizat că vor fi perioade de grație pentru ca cetățenii să se acomodeze și să se informeze.
“Ceva o sa fie și de la 1 ianuarie, dar o să fie etapizat, ca toată lumea să fie informată, ca fiecare cetățean să știe ce alege”, a mai completat ministrul Mediului.
La începutul acestui an ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, anunţa că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru maşinile cu normă de poluare mai mică de Euro 5 şi emisii mari de bioxid de carbon, având în vedere că numărul înmatriculărilor de astfel de autoturisme s-a dublat faţă de anul trecut.
“Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeaşi perioadă de timp, au intrat maşini cu norme de poluare între Euro 2 şi Euro 4, aproximativ 350.000 de maşini, comparativ cu 146.000 de maşini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administraţia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociaţiile care sunt implicate în acest proces şi, nu în ultimul rând, şi cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului şi gândirii corecte, nu aşa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare’, spunea ministrul.