Audi marșează în direcția SUV-urilor și se pregătește acum să trimită în lume Audi Q4, pentru a complete familia Q4 de mașini cu gardă mare la sol.
Audi a prezentat anul acesta Q8, versiunea SUV coupe a lui Q7, dar și prima sa mașină de serie cu emisii zero, E-Tron. Pe lista nemților urmează încă un SUV, Q4, care să le dea bătăi de cap rivalilor premium ca BMW X2, Mercedes-Benz GLA și Range Rover Evoque, prezentat săptămâna aceasta, la Salonul Auto de la Los Angeles.
Anticipat de un concept bizar, Audi TT Offorad, prezentat în 2014, la Salonul Auto de la Beijing, Q4 are deja designul definitivat, anunță reprezentanții companiei de la Ingolstadt, care susțin că mașina va veni cu elemente care o vor diferenția semnificativ de cel mai apropiat membru al familiei de SUV-uri, Q3.
“Este mai mult decât o versiune coupe a lui Q3, din punctul meu de vedere, este mult mai mult”, a declarat pentru britanicii de la Autocar, șeful diviziei de design exterior,Andreas Mindt.
Viitorul SUV coupe ar trebui să-și facă apariția în 2019, iar prețul de pornire s-ar putea poziționa în jurul sumei de 31.000 de euro.
Cel puțin 4.500 mm în lungime ar trebui să aibă Q4, fiind un pic mai lung decât Q3. Dar ca în cazul oricărui coupe, pasagerii care iau loc pe bancheta din spate ar putea avea de suferit în ceea ce privește spațiul la cap, din cauza liniei descendente a acoperișului.
Audi va aduce la bord atmosfera premium tipică mașinilor sale, dar și cele mai noi tehnologii ale companiei. Așa că mașina va primi un sistem multimedia cu ecran de 9,2 inci, instrumentar de bord complet digital și control prin gesturi.
Și la baza lui Q4 se va regăsi platforma Grupului Volkswagen, MQB, iar mașina va fi pusă în mișcare de motoare pe benzină și diesel cu patru cilindri, de 1.5 și 2.0 litri. O eventuală versiune RS Q4 ar trebui să primească motorul de 2,5 litri de la RS3. În gamă, ar putea să-și facă apariția și o versiune PHEV, cu o autonomie electrică de aproximativ 50 de kilometri.