Este o cursă nebună în clasa SUV-urilor mici. Se bat pentru supremație nume consacrate, dar ce de fețe noi vin aici. Am pus la încercare una dintre cele mai noi figuri din lumea deja aglomerată a mini-crossover-elor. Haideți la drum cu Hyundai Kona 1.6T-GDi, cu echiparea de top, Luxury, transmisie automată și tracțiune integrală.
FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Test drive Hyundai Kona. Cu farurile înguste, așa cum am mai văzut doar la modelele Citroen, și cu grila imensă trapezoidală, Kona arată de parcă rânjește. Are și motive să o facă. Mașina desenată în California își știe exact atuurile. Kona a dat tonul în gama Hyundai, în ceea ce privește design-ul. Și mai are niște ași în mânecă: vine cu tracțiune integrală și diferențial blocabil, rarități în segment.
Din spate, Kona arată ca un mini-Tucson, dar cu un plus de nonconfirmism, acel neconvențional care întoarce capete și cu care Hyundai vrea să atragă clienții tineri.
Kona al nostru, cel deloc barbar, are plafon și oglinzi negre și caroserie albă, în ton cu zăpada, jante de 18 inci care îi confirmă natura încrezătoare, și faruri LED. Da, da, acele faruri LED atât de înguste. Are motor de 1.6 litri, transmisie automată DCT și tracțiune integrală.
Construit pe aceeași platformă cu sora sud-coreeană Kia Stonic, pe care am testat-o anul trecut, Hyundai Kona este pregătit de cursa în care se aliniază la start cu o serie de nume deja celebre în lumea lui de SUV mic și simpatic. Kona are de-a face acolo cu seriosul Renault Captur, cu îndrăzneața Toyota C-HR și cu avangardistul […]