Urmează schimbări majore în strategia de marketing de la Renault și Dacia. Șeful diviziei de Design de la Renault, Laurens van den Acker, anunță modificări semnificative. Astfel, modelele Dacia nu se vor mai comercializa cu logo-ul Renault.
Pe anumite piețe, Renault nu-și va mai pune logo-ul pe modelele Dacia, ceea ce va conduce la eliberarea brand-ului românesc de sub influența constructorului francez, în ceea ce privește designul.
Modelele Duster, Logan, Sandero Stepway și Dokker poartă emblema Renault și sunt comercializate ca modele Renault pe piețe ca Rusia, Mexic, Africa de Sud și India.
“Obiectivul meu este să avem o gamă Renault unică la nivel global. Trebuie să punem capăt comercializării de mașini Renault derivate din modele Dacia”, este planul categoric al lui van den Acker.
Citește și:
Automobile Dacia primește ajutor de la stat. Constructorul mai cere ceva de la Guvern
Acesta recunoaște că Renault s-a folosit de mașinile “relative modern, fiabile și accesibile” de la Dacia pentru a pătrunde pe piețe în care modelele Renault erau prea scumpe.
Primul model dezvoltat de Renault special pentru piața din Rusia a fost Renault Kaptur – aproape identic cu SUV-ul mic comercializat în restul Europei, dar cu proporții mai generoase și construit pe platforma Daciei Duster. Kaptur a fost urmat apoi de un alt crossover, Arkana.
Singurul model care va păstra emblema Renault la nivel global va fi best-seller-ul Duster, a anunțat van den Acker. Acesta susține că “următoarea generație Dacia va fi grozavă. Vom încerca să fim mai deștepți. Voi direcționa Renault în direcția latinității, a senzualității, în timp ce Dacia va deveni germană și robustă. Această strategie funcționează excelent pentru noi.”
Cât de germană va fi Dacia rămâne de văzut, atât timp cât în fruntea companiei vine un francez. Cristophe Dridi a fost numit de curând director general la Automobile Dacia.