Ford a anunţat joi că va elimina “mai multe mii” de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi.
Ford a precizat că va încerca să iasă de pe segmentul multivan, va înceta să mai producă transmisii automate la Bordeaux (Franţa), îşi va revizui operaţiunile din Rusia şi va uni cartierele generale ale Ford UK şi Ford Credit la Dunton, Essex, Marea Britanie.
Producătorul american renunță să mai producă modelele C-Max și Grand C-MAX.
“Luăm măsuri decisive pentru a transforma operaţiunile Ford din Europa”, a declarat vicepreşedintele Ford pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, Steven Armstrong.
Acesta a subliniat că au fost demarate negocieri pentru a fi oprită producţia modelului C-Max la uzina de la Saarlouis, unde lucrează 6.190 de angajaţi. De asemenea, Ford examinează mai multe opţiuni pentru restructurarea societăţii mixte Ford Sollers din Rusia, o decizie în acest sens fiind aşteptată în al doilea trimestru.
Armstrong nu a dorit să avanseze o cifră exactă cu privire la numărul locurilor de muncă ce vor fi eliminate, înaintea negocierilor cu sindicatele, însă a apreciat că va fi vorba de “mai multe mii”.
Ford este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport. În comunicarea de astăzi producătorul american nu a anunțat măsuri care pot afecta operațiunile din România.