Noul Honda CR-V Hibrid a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Paris din 2018 și modelul nipon este acum disponibil pentru piața din România.
Noua generație a SUV-ului japonez a primit un design rafinat, reimaginat și reproiectat. Lista noutăților tehnice este foarte lungă și cea mai importantă dintre acestea o constituie implementarea tehnologiei hibrid.
Noul CR-V Hibrid a fost dotat cu un motor pe benzină de 2.0 litri i-VTEC, un motor electric și un set de baterii. În total, acest sistem oferă 184 CP și 315 Nm. SUV-ul hibrid integrează și un generator secundar și o transmisie cu raport fix. Tehnic vorbind avem un hibrid cu sistem de propulsie în paralel. Sistemul de frânare servo-electrică folosește energia recuperată în timpul frânării pentru a reîncărca bateria. Nivelul de recupare a energiei poate fi controlat cu ajutorul unor padele amplasate în spatele volanului.
Honda CR-V Hibrid – intelligent Multi-Mode Drive
Honda CR-V Hybrid se se bazează pe tehnologia i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) care oferă trei moduri de rulare.
EV Drive utilizează energia din baterii pentru a alimenta motorul electric care angrenează roțile și motorul termic nu este folosit. SUV-ul poate parcurge dacă bateriile sunt încărcate aproximativ 2 km în acest mod.
Hybrid Drive este al doilea mod de rulare la care poate apela șoferul – motorul cu combustie internă alimentează generatorul secundar care suplimentează energia din baterii.
Engine Drive reprezintă ultimul mod de rulare oferit de CR-V Hibrid și utilizează motorul electric combinat cu unitatea pe benzină pentru performanțe sporite.
Pentru că este vorba de o transmisie E-CVT producătorul nipon a înlocuit maneta clasică pentru selectarea modului de rulare cu butoane.
Honda CR-V Hibrid – valori de consum
Honda susține că noul CR-V Hibird cu tracțiune față are un consum mediu mixt de 5.3 litri/100 de kilometri și 120 de grame de CO2/km. În cazul versiunii cu tracțiune integrală, consumul anunțat este de 5.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 126 de grame/kilometru. Aceste date sunt conforme standardului NEDC. Niponii susțin că sistemul i-MMD poate decide schimbarea optimă a modurilor de condus pentru a eficientiza consumul fără a solicita atenția șoferului.
La capitolul performanțe noul CR-V Hibrid se încadrează în partea superioară a clasamentului: versiunea 2WD are nevoie de 8,8 secunde pentru accelera de la 0 la 100 km/h, iar versiunea 4WD de 9,2 secunde pentru aceeași repriză. Viteza maximă este de 180 km/h pentru ambele variante.
Pentru a înțelege mai bine cu funcționează noua tehnologie tehnologia i-MMD disponibilă pe noul CR-V Hibrid vă invităm să urmăriți acest clip video: