Nu ai cum să nu-l fi văzut până acum. Sigur îl cunoști. Numele lui sigur îți este familiar. Asta dacă nu ai trăit cumva în peșteră până acum. Este Nissan Qashqai, cel mai popular crossover din Europa. Peste 3 milioane de unități s-au vândut de când modelul a venit pe lume în 2007. Peste două milioane dintre ele rulează pe drumurile europene.
FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Nissan a jucat la ruletă și a câștigat. A lansat o modă. A creat un curent. A format o manie. Lui Qashqai i s-a dus vestea rapid și milioane de clienți au vrut o mașină practică, ce oferea o poziție înaltă la condus și – la acea vreme – un design inovator.
Unsprezece ani mai târziu, 2018 i-a adus lui Nissan Qashqai un motor nou, o transmisie nouă 7DCT și un nou sistem multimedia. Să fie suficient pentru crossover-ul nipon construit la Sunderland, în Marea Britanie, pentru a-și păstra supremația?
Cu linie de echipare Tekna Bose (în locul echipării Tekna +), Nissan-ul nostru vine cu noul propulsor de 1.3 litri cu filtru de particule, care se regăsește și sub capota compactelor de la Mercedes, și cu noua cutie de origine Getrag, împrumutată tot de la compactele cu stea în frunte. Nu este disponibilă tracțiune integrală la versiunile pe benzină, dar, după o zi și o noapte de ninsoare, ne descurcăm fără ezitări pe străduțele acoperite de zăpadă, chiar și cu tracțiune față.
Test drive din 2011, cu cea de-a doua generație Nissan Qashqai
Avem faruri LED, keyless entry și parbriz încălzit (de la N-Connecta în sus), acesta din urmă salvator la temperaturile negative de ianuarie, la fel ca și scaunele încălzite îmbrăcate în piele Nappa și reglabile electric (parte din pachetul Luxury 1400 de euro). Dar nu avem volan încălzit și-i ducem dorul după ce am deszăpezit mașina și am înghețat un pic. Volanul nou urmează și el tendințele de design, primind o parte inferioară aplatizată.
Sistemul multimedia nou, cu o interfață mai prietenoasă și mai sensibil la comenzile tactile, este redat pe un ecran de 7 inci, flancat de butoane fizice, o binecuvântare atunci când ești în mers și trebuie să ții privirea la drum.
Ce probleme de spațiu sunt în SUV-ul compact de la Nissan, citiți pe www.4x4suv.ro