Un interior spațios, practic, și un portbagaj încăpător, „împachetate” într-o caroserie compactă: Tiguan a înțeles bine așteptările pe care le au familiile de la el. Ce mai poți cere? Prețuri mai mici și o fiabilitate mai bună.
Conducere
Odată așezați la volan, ați putea avea un sentiment de deja-vu. Și asta, pentru că planșa de bord a fost preluată fără modificări de la Golf Plus. Totuși, implicit, a păstrat și calitățile acesteia: o ergonomie excelentă și spații de depozitare ușor de accesat. Practic, cu dimensiunile compacte și poziția înaltă la volan, Tiguan se conduce simplu în oraș.
Deși beneficiază de un sistem de direcție exact, diametrul de bracaj mare penalizează manevrabilitatea. Dinamica este încântătoare, iar comportamentul rutier este foarte bun, mai ales în versiunile cu tracțiune integrală 4Motion. Totuși, comportamentul bun se estompează la varianta cu tracțiune față, care are o motricitate scăzută, mai ales pe asfalt ud.
habitabilitate
Chiar dacă ambianța este, în principal, ternă, calitatea asamblărilor face ca această senzație să se disipeze. Indiferent ce loc din mașină alegeți, veți primi spațiu din belșug, atât la genunchi și umeri, cât și la cap. Aceeași impresie bună creează și portbagajul, ajutat de bancheta care culisează longitudinal 16 cm, caracteristică foarte practică în folosirea cotidiană.
Deși materialele sunt bune și asamblările riguroase, liniștea din habitaclu este perturbată de zgomotele generate de elementele din interior, inclusiv de trapă (acolo unde există), dar și de suspensia tare. Cu toate acestea, trepidațiile resimțite la viteze mici au fost parțial reduse cu ocazia faceliftului din septembrie 2011.
Pro – Modularitate bună/Habitabilitate excelentă/Portbagaj mare/Finisare de top/Ținută bună de drum
Contra – Diametru mare de bracaj/Fiabilitate slabă la versiunile pre-facelift/Suspensie tare/Motricitate scăzută la 4×2
Detalii tehnice și recomandări / Ani de fabricație: 2007-2016 / Caroserie: SUV cu 5 uși / Dimensiuni exterioare: L/l/h (mm): 4.457/1.809/1.686 / Portbagaj (l): 470-1.510
Motor |
Perioada producției |
Putere max.(CP) |
Viteză max. (km/h) |
Acc. 0-100 km/h (s) |
Consum mediu |
Recomandare |
Detalii |
1.4 TSI 122/125 4×2 |
09/11-02/16 |
122/125 |
197 |
9,3 |
6,7/6,6 |
∞ ∞ |
Bun pe hatchback-urile VW, acest mic motor are reprize slabe pe Tiguan. |
1.4 TSI 4×4/4×4 DSG |
01/07-02/16 |
150/160 |
192 |
9,6 |
7,3 (8,4)/7,1 |
∞ ∞ ∞ |
Suplu, agreabil și mai performant decât 2,0 TDI 140, dar cam gurmand. |
2.0 TSI 4×4 |
02/08-01/13 |
200/210 |
210 |
7,9 |
8,9 (8,5) |
∞ ∞ ∞ |
Cuplu generos, accelerații viguroase, consum ridicat. |
2.0 TDI 110 4×2 |
06/10-02/16 |
110 |
174 |
11,9 |
5,3 |
∞ ∞ ∞ |
Un motor discret și plăcut, cu condiția să nu exagerezi. |
2.0 TDI 140/150 4×2 |
11/08-02/16 |
140/150 |
192 |
10,2 |
5,9/5 |
∞ ∞ ∞ |
Exceptând zgomotul, acest diesel este foarte bun. Motricitatea este, totuși, slabă. |
2.0 TDI 140/150 4×4 |
11/07-02/16 |
140/150 |
186 |
10,5 |
6,4 (6)/5,3 (5,7) |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Puternic și suplu, încă de la turații joase. Reprize rapide. Sistem 4×4 excelent! |
2.0 TDI 170/177/184 4×4 |
02/08-02/16 |
170/177/184 |
201 |
8,9 |
6,6/5,8/5,7 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Accelerații foarte rapide, în detrimentul rafinamentului. |
Versiunile cu probleme
2.0 TDI
• Pierderi de ulei -> garnitura filtrului de ulei nu etanșează (< apr. 2018), capacul filtrului nu etanșează (< feb. 2009)
• Pierdere de lichid de răcire (< mar. 2009) -> radiator
• Martor motor aprins (< iun. 2009) -> pompa de apă
• Mers neregulat și zgomote la rece -> injectoarele
• Dezvoltare bruscă a puterii de la 2.200 rpm -> turbo
• Zgomote și ralanti instabil -> culbutori
• Martor motor aprins -> supapă și radiator EGR
• Scurgeri pe la conductele de înaltă presiune ale injecției (2009-2011) -> de înlocuit piesele cu probleme
• Martor filtru particule aprins (<mai 2011) -> senzorul de presiune al filtrului de particule
• Filtru de motorină neetanș (ian. 2011-mar. 2012) -> cartuș cu probleme
• Pierdere de putere -> prezoane fixare turbo/traseu neetanș/turbo cu probleme
Transmisie
• Probleme la ambreiajul Haldex (<mai 2010) -> computer transmisie 4×4
• Uzarea prematură a volantei și ambreiajului -> de schimbat
• Pierdere de ulei la DSG6 (<nov. 2011) -> simeringuri
• Pedala de ambreiaj nu revine până la capăt -> cilindru receptor sau volantă motor
Direcție
• Servodirecția nu asistă suficient (< dec. 2009)/martor aprins -> reprogramare ECU
• Zgomote de la roțile față -> bielete anti ruliu
Costurile pieselor (lei*) 2.0 TDI 4Motion 140 CP
Filtru polen |
16 |
Filtru ulei |
11 |
Kit ambreiaj |
570 |
Kit distribuție |
415 |
Plăcuțe frână față |
102 |
Plăcuțe frână spate |
48 |
Disc frână față |
126 |
Disc frână spate |
79 |
Amortizor față |
251 |
Amortizor spate |
205 |
Total |
1.823 |