Porsche 911 T Coupé 1973 – un clasic restaurat

Mulțumită proiectului „Revive the Passion“, o versiune americană din anul 1973 a modelului 911 T Coupé reprezintă una dintre atracțiile principale ale Paradei Porsche din acest an, eveniment organizat de Porsche Club America (PCA).

În cadrul acestor festivități, care se vor desfăsura în săptămâna 31 iulie – 7 august în Savannah, Georgia, si care se adresează tuturor pasionaților Porsche, masina clasică si integral restaurată va fi oferită prin tragere la sorți unuia dintre membrii PCA. În cadrul aceluiasi eveniment, masina va fi predată noului proprietar. Elementul iesit din comun la acest proiect este faptul că cei pasionați de masinile clasice Porsche au avut oportunitatea de a urmări lucrările de restaurare pe internet (www.porsche.com/classic).

Câstigătorul se va bucura de un foarte căutat si valoros obiect de colecție, pentru că 911 T a fost repus de către experții Porsche Classic în starea sa originală chiar în “localitatea sa natală”, în Stuttgart, acolo unde a fost produs pentru piața americană: „Made in Germany“ – pentru a doua oară, după 38 de ani.

Ideea proiectului „Revive the Passion“ a apărut la „Rennsport Reunion“ 2010, în Daytona. În cadrul unei întâlniri, reprezentanții PCA, cei ai Porsche Club Service si ai Porsche Classic au considerat interesantă posibilitatea de a nu mai oferi o masină nouă Porsche în cadrul tradiționalei tombole PCA, ci un exemplar clasic Porsche, care să prezinte mare interes pentru membri. Masina potrivită a fost găsită lângă Los Angeles si a fost prezentată membrilor clubului în cadrul paradei Porsche care a avut loc în anul 2010 în St. Charles, Illinois, dar condiția de atunci a masinii era mai degrabă deplorabilă. Apoi, exemplarul 911 T a călătorit până la Stuttgart, unde experții de la Porsche s-au ocupat de restaurare.

Această versiune americană 911 T Coupé provine din ultimul an de producție al asanumitului model F si dispune de un motor Boxer cu 6 cilindri, răcit cu aer si cu o cilindree de 2,4 litri, furnizând 103 kW (140 CP) la 5.600/min. Viteza maximă este de 205 km/h. Masina este caracterizată prin caroseria îngustă si este vopsită în combinația clasică Silver-Metallic (exterior) si negru (interior). Paul Gregor din partea Porsche Club Service a declarat: „Colecționarii îsi doresc în mod deosebit această masină datorită formei caroseriei, a combinației de culori si a anului de fabricație, aceste caracteristici asigurând si menținerea valorii masinii.”

Este adevărat că înaintea începerii lucrărilor de restaurare, valoarea masinii nu era prea vizibilă. Specialistii atelierului Porsche Classic au luat în primire o masină fără faruri si fără geamuri. Vopseaua era decojită în mai multe locuri, iar anumite piese, erau chiar improvizate, fără să corespundă echipării inițiale, iar în numeroase dotări erau defecte. Nici până în prezent nu se stie nimic cu privire la istoria masinii, dar este evident că perioada lungă în care nu a fost folosită a afectat-o simțitor. În scut au fost găsite chiar resturi ale unor cuiburi de păsări.

Fanii au avut posibilitatea de a urmări îndeaproape transformarea masinii într-un obiect de colecție. “Pe pagina noastră de internet am relatat periodic informații cu privire la evoluția acestei restaurări integrale, suplimentând informația cu numeroase materiale foto si video corespunzătoare fiecărui pas de lucru”, a povestit Barbara Böckenhoff, cea care coordonează proiectul Porsche Classic. Membrii PCA au primit chiar informații actuale regulate prin intermediul newsletter-ului trimis on-line de către Club.

Astfel, Porsche Classic a avut posibilitatea de a le arăta îndeaproape, mai ales clienților din SUA (grație celor 100.000 de membri, PCA este cel mai mare Club Porsche din lume), gradul ridicat de profesionalism si condițiile optime în care masina a fost restaurată la fabrică. În atelierul Porsche Classic, aflat în apropierea orasului Stuttgart, se lucrează exclusiv cu unelte originale, cu piese originale (sau piese care au fost realizate conform proiectelor originale), cu date si la dimensiuni originale.

Alexander Fabig, seful Porsche Classic a explicat: „Anual întreținem si restaurăm circa 250 de masini clasice Porsche din întreaga lume, începând de la modelul 356 si până la ultimul model 911 Type 993 răcit cu aer.“

Lucrările la restaurarea acestui model 911 T au durat circa un an, începând de la demontarea completă si până la transformarea integrală. Toate piesele, chiar si ultimul surub, a trecut prin mâinile experților Porsche Classic, fiecare piesă fiind verificată, reglată sau înlocuită. Totusi, pentru tratarea anti-corozivă a caroseriei, au fost folosite cele mai moderne metode. Vopsirea catodică prin scufundarea în baie, care asigură grunduirea optimă a caroseriei, este o operațiune standard pentru industria auto modernă si este folosită si în procesul de restaurare integrală de la Porsche Classic.

La fel, si în ceea ce priveste vopseaua, specialistii merg în pas cu vremurile si, pentru a proteja mediul, folosesc exclusiv vopsele cu aplicare în mai multe straturi, pe bază de apă. Jochen Bader, seful atelierului Porsche Classic promite: „Acest 911 este acum mai bun decât a fost, inițial, la prima iesire din fabrică.” La predarea finală, masina a fost supusă unor aspre verificări funcționale si de performanță, anumite metode fiind preluate chiar din procesul de testare pentru masinile produse în prezent.”

Acum, 911 T Coupé străluceste din nou ca la început si răspândeste sarmul sportiv al anilor ’70. Noul proprietar va trebui să decidă dacă este păcat ca masina să fie pusă din nou în miscare, sau dacă este prea frumoasă pentru a nu fi admirată si în miscare. Noi credem că nu va putea face față tentației… de a conduce masina!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Kia EV AutoExpert

KIA EV – Corida electrificării

Kia a ales arena de corida din Taragona (Catalunia) pentru a da drumul la o întreagă turmă modernă de tauri electrici, care

Scroll to Top