Noul Audi SQ5 TDI este mașina dedicată celor care vor un SUV performant și consum redus. Astfel, SQ5 TDI este propulsat de motorul V6 diesel de 3.0 litri, care dezvoltă 347 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.
Mașina este echipată cu tehnologie micro-hibrid cu sistem de 48 V, transmisie automată Tiptronic cu opt rapoarte și sistem de tracțiune integrală quattro. SUV-ul de performanță al constructorului din Ingolstadt accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. motorul este conform noilor norme Euro 6d-temp.
Test drive Audi Q5 2.0 TDI – Am Qlit de la birou
Sistemul micro-hibrid poate reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 l/100 km. În decelerare, se poate recupera energie de până la 12 kW, care va fi stocată într-o baterie litiu-ion și distribuită apoi către sistemul electric.
La viteze între 55 și 160 km/h, Audi SQ5 TDI poate recupera, poate rula în regim de ralanti sau poate intra în coasting cu motorul oprit până la 40 de secunde. Motorul repornește atunci când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație. Dacă mașina este echipată cu cruise control adaptiv, motorul repornește atunci când șoferul ia piciorul de pe pedala de frână, atunci când mașina din față se pune în mișcare.
Motorul V6 TDI a fost modificat astfel încât să-i asigure SUV-ului un comportament sportiv, dar și eficiență tipică propulsoarelor TDI ale Grupului Volkswagen.
Noul Audi SQ5 TDI poate fi comandat și cu diferențial sport pe puntea din spate, care expediază mai mult cuplu către roata spate aflată pe exteriorul virajelor abordate în forță, pentru un plus de agilitate.
Audi propune, opțional, și o direcție dinamică. Suspensia cu control al amortiozarelor este dotare standard lanoul SQ5 TDI. Aceasta aduce mașina cu 30 de milimetri mai aproape de sol, asigurând dinamism fără compromisuri la capitolul “confort”. Este disponibilă contra cost și o suspensie pneumatică.
Cel aflat la volan poate regla răspunsul motorului, al direcției, al transmisiei și al amortizoarelor prin intermediul sistemului Audi drive select.
SQ5 aleargă pe jante din aluminiu de 20 de inci, dar viitorul posesor poate alege jante și mai mari, de 21 de inci.
Este ușor de recunoscut versiunea de performanță a SUV-ului Q5. Bare redesenate, mai îndrăznețe, un difuzor în partea posterioară, o grilă Singleframe cu elemente în nuanțe contrastante și logo-ul S îi anunță caracterul special. SQ5 TDI vine standard cu faruri LED.
Cabina lui SQ5 TDI, cu finisaje de culoare închisă, volan îmbrăcat în piele și cusături contrastante, scaune sport și inserții din aluminiu, subliniază natura sportivă a SUV-ului. Portbagajul oferă 550 de litri, care poate ajunge la 1.550 prin rabatarea banchetei.
Mașina poate primi comenzi vocale și recunoaște vorbirea naturală. Informațiile revelante sunt redate pe instrumentarul de bord digital Audi virtual cockpit de 12,3 inci sau pe ecranul tactil de 8,3 inci al sistemului MMI, aflat în consola centrală.
Ca orice Audi, și SQ5 TDI primește sistemele de siguranță și asistență dezvoltate de companie. Sistemul de menținere a benzii de circulație, avertizare pentru păstrarea distanței în vederea evitării coliziunii față-spate și altele sunt incluse în pachetul opțional Tour assist. Sistemul Audi pre sense city, cu recunoaștere a pietonilor și frânare de urgență, este echipare standard. Opțional sunt oferite sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, control la coborârea în pantă și asistență la parcare.