Echipa Toyota Gazoo Racing se află în plină pregătire pentru cursa de 1000 de mile de la Sebring,
cea de a şasea rundă a Campionatului Mondial de Anduranţă FIA
Circuitul Sebring International Raceway a devenit foarte familiar celor de la Toyota, ei efectuând teste în februarie, timp de trei zile plus unele colective în week-end-ul trecut. Astăzi, a avut loc debutul oficial al cursei cu două sesiuni de antrenamente libere de 90 minute fiecare.
In mijlocul spectatorilor sosiţi în număr mare, hibridul Toyota TS050 cu nr 7 pilotat de Mike Conway, Kamui Kobayashi şi José María López a stabilit cel mai rapid tur de antrenament, cu timpul de 1 min 41.730sec, în timp ce maşina cu nr. 8 a lui Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima şi Fernando Alonso s-a clasat a doua, mai lentă cu 0.532sec.
Cu toate că pe întreaga durată a week-end-ului trecut vremea a fost însorită, pista a avut de suferit ca urmare a desfaşurării unor curse monomarcă, asfaltul fiind acoperit cu bucăţi de cauciuc. De asemenea, vântul lateral foarte puternic a forţat piloţii Toyota să schimbe setup-ul bolizilor iar timpii au fost uşor mai slabi decât cei obţinuţi sâmbăta trecută.
A doua sesiune de antrenamente libere a început la apusul soarelui, bolizii fiind nevoiţi să circule la lumina farurilor, simulând, astfel, condiţiile pe care le vor întâlni în calificări şi în cursa propriu-zisă. In total, au fost parcurse 181 de tururi, însumând 1089 km.
Timpul pe tur obţinut de Jose a fost mai rapid decât cel realizat în calificările anului trecut şi, dacă joi seara, acesta reuşeşte aceeaşi performanţă, timpul său va fi trecut în cartea oficială de recorduri a circuitului.
„Totul a decurs fantastic astăzi. Cu fiecare tur, mă împac şi mai bine cu circuitul. Totuşi, faţă de zilele trecute, circuitul a fost foarte murdar, fiindu-mi imposibil să fac un tur curat de circuit”, mărturisea Lopez.
Fernando Alonso, pilotul bolidului cu nr. 8, s-a declarat mulţumit de parcurs: „Au fost mai multe maşini pe circuit şi pe deasupra condiţiile meteo au fost diferite. Insă, am profitat de acest lucru pentru a lucra la setup-ul maşinii. Mâine este ziua cea mare, când vom vedea cu adevărat acţiune”.
Rezultatele primei sesiuni de antrenamente libere: | |||
1st | #8 TOYOTA GAZOO Racing | 1min 41.957sec | 41 tururi |
2nd | #7 TOYOTA GAZOO Racing | +0.549secs | 47 tururi |
3rd | #1 Rebellion (Jani/Beche/Senna) | +1.595sec | 21 tururi |
4th | #3 Rebellion (Berthon/Laurent/Menezes) | +1.707sec | 34 tururi |
5th | #11 SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) | +1.886sec | 33 tururi |
6th | #17 SMP (Sarrazin/Orudhzev/Isaakyan) | +2.343sec | 33 tururi |
Rezultatele sesiunii secunde de antrenamente libere: | |||
1st | #7 TOYOTA GAZOO Racing | 1min 41.730sec | 45 tururi |
2nd | #8 TOYOTA GAZOO Racing | +0.532sec | 48 tururi |
3rd | #17 SMP (Sarrazin/Orudhzev/Isaakyan) | +1.279sec | 34 tururi |
4th | #11 SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) | +1.289sec | 31 tururi |
5th | #3 Rebellion (Berthon/Laurent/Menezes) | +1.632sec | 36 tururi |
6th | #1 Rebellion (Jani/Beche/Senna) | +2.334sec | 40 tururi |