Mercedes Benz și AMG nu au renunțat complet la ideea motoarelor V8 aspirate, iar noul lor agregat de 5.5 l ne arată de ce.
La prima vedere mesajul Mercedes-Benz suna a un slogan de marketing impus de noile reglementari anti-poluare. Citind cu atentie comunicatul de presa legat de lansarea noului model cateva indicii incep sa apara. Actorul principal din aceasta poveste este noul sistem AMG Cylinder Management, dezvoltat in comun de AMG si Mercedes-Benz, al carui scop este sa trimita o parte din cilindri in stare latenta in situatiile in care nu ai nevoie de puterea maxima a motorului
Sistemul a fost derivat din cel folosit de echipele din F1, care opresc patru cilindri din cei opt atunci cand monoposturile ruleaza in spatele Safety Car-ului sau atunci cand se afla pe linia boxelor cu scopul de a economisi combustibil. Ca si in curse, in viata de zi cu zi scopul este acelasi.
In cazul masinii de strada sistemul AMG Cylinder Management poate opri functionarea a patru cilindri doar daca soferul selecteaza modul “C” – Controlled Efficiency, caz in care motorul pune la dispozitie 230 Nm in loc de 540 (valoarea maxima). Sistemul functioneaza in intervalul de turatie 800-3600. Odata ce treci de pragul superior motorul trece automat in modul 8 cilindri in doar 30 de milisecunde.
Noul agregat de 5.5 l este o ruda apropiata al propulsorului biturbo dezvoltat tot de AMG doar in ca versiunea sa aspirata produce doar 422 CP si 540 Nm. Aceste valori sunt insa superioare vechiului agregat V8 aspirat, aflat in productie pana recent.
Primul model care va beneficia de aportul acestui propulsor va fi roadsterul SLK, ce va fi prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an. Consumul mediu anuntat pentru acest model este de 8.5 l iar emisiile de CO2 sunt de 199 g/km. Pentru a obtine aceste cifre, noul SLK 55 AMG beneficiaza printre altele si de aportul sistemului Start/Stop.