Porsche caută soluții de reducere a emisiilor în gama sa. Supercar-ul electric Taycan și Taycan Cross Turismo sunt pe drum, nemții au anunțat că Macan va fi disponibil exclusiv electric și acum iau în considerare propulsie cu emisii zero și pentru SUV-ul Cayenne.
Șefii companiei nu au luat încă decizia, anunță site-ul britanic AutoExpress, dar, pentru că cererea de mașini electrice este tot mai mare, se va discuta viitorul fiecărui model. Astfel, își vor face apariția versiuni electrificate în fiecare gamă.
Cum se pronunță numele viitorului supercar electric de la Porsche, Taycan?
“Atunci când vom construi o mașină 100% electrică, aceasta trebuie să fie concepută anume pentru electromobilitate, așa cum este Taycan. Nu sunt deloc adeptul oferirii unei mașini care să integreze totul (N.R.: toate sistemele de propulsie), pentru că mașinile noastre sunt ultra-performante și nu este posibil să obținem acest nivel de performanță cu un tren de rulare polivalent”, explică Oliver Blume, CEO la Porsche AG.
Primul pas către electrificarea gamei Cayenne a fost deja făcut. Cayenne E-Hybrid a fost prezentat cu un an în urmă.
Până vom primi un Cayenne electric, am putut vedea, săptămâna trecută, noul Cayenne Coupe, rival pentru Mercedes-Benz GLE, BMW X6 și Audi Q8. Pe piață, anul viitor, va ajunge prima electrică a companiei, Porsche Taycan, surprinsă deja în teste. Taycan va fi urmat de versiunea Taycan Cross Turismo, programată să-și facă apariția în 2021, cu elemente tipice mașinilorpregătite să înfrunte suprafețe grele.