Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren, a câștigat Marele Premiu al Germaniei, a doua sa victorie din acest sezon și a 16-a din carieră.
Britanicul a obtinut primele puncte pe circuitul de la Nürburgring dupa 60 de tururi in care mai multi piloti au emis pretentii la victorie. Fernando Alonso, pilotul echipei Ferrari, a terminat pe doi, urmat de Mark Webber, pilotul Red Bull Racing, care a plecat din pole position.
Hamilton a trecut de Webber imediat dupa start in conditiile in care toti pilotii au inceput cursa cu pneurile P Zero Galbene de compozitie moale. Webber a preluat conducerea dupa ce a intrat la boxe, foarte devreme, in turul 14 anticipand astfel schimbarea pneurile pe care si Hamilton si Alonso, aveau sa o faca imediat.
Pilotul echipei Red Bull a fost primul, din plutonul fruntas, care a intrat din nou la boxe in turul 30. Hamilton a intrat si el un tur mai tarziu iesind imediat in spatele australianului si preluand apoi conducerea dupa o lupta stransa in primul viraj. Alonso a incercat aceeasi tactica in turul 32 si s-a implicat in lupta pentru victorie, dar in final a fost nevoit sa se recunoasca invins de Hamilton.
Primii trei piloti au intrat de trei ori la boxe, toti avand aceeasi strategie: la primele doua opriri au folosit pneurile de compozitie soft, iar dupa ultima oprire au schimbat pe pneurile P Zero Albe de compozitie medie.
Tinand cont ca la o temperatura ambientala de 13 grade Celsius pneurile de compozitie moale erau considerate a fi mai rapide cu peste o secunda decat cele de compozitie medie si ca a existat un risc permanent de ploaie, pilotii au incercat sa ramana pe circuit cat mai mult timp cu pneurile P Zero Galbene, scotand in evidenta importanta tacticii in aceata cursa.
Hamilton a fost primul care a trecut pe pneurile de compozitie medie cu noua tururi inainte de final. Alonso a intrat la boxe doua tururi mai tarziu si a iesit pe circuit chiar in spatele lui Hamilton, pilotul echipei McLaren reusind sa aduca foarte repede pneurile P Zero Albe la temperatura optima. Adrian Sutil a fost cel mai bine clasat pilot care a ales o strategie cu doua opriri la boxe. Germanul a terminat pe locul sase, obtinand cel mai bun rezultat din acest sezon chiar in cursa de casa.