Un studiu Euro NCAP, Global NCAP și Thatcham Research arată faptul că șoferii pot înțelege greșit sistemele autonome, iar acest lucru duce la o tratare superficială a actului de șofat în sine.
Matthew Avery, director de cercetare la Thatcham, a declarat:
“Unii constructori de automobile proiectează și comercializează vehicule, care prin unele sisteme de asistare îi fac pe șoferi să creadă că pot renunța la controlul asupra mașinii. Producătorii auto își doresc să obțină un avantaj competitiv, referindu-se la capacitatea de auto-conducere sau semi-autonomă în marketingul lor, dar care alimentează confuzia consumatorilor.
Acest lucru este exacerbat de unele sisteme care fac prea mult pentru șofer, făcându-l pe acesta să devină neangajat în activitatea de conducere. Mesajul nostru este că tehnologia de azi trebuie să susțină șoferul, nu să fie un automat care să reducă atenția acestuia. Șoferul trebuie să aibă permanent controlul mașinii, să rămână mereu în alertă.
Dacă se utilizează în mod correct, sistemele Highway Assist vor îmbunătăți siguranța rutieră și vor reduce numărul de decese cauzate de accidente rutiere, dar pot deveni periculoase dacă marketingul îi convinge pe șoferi că mașina poate face totul singură.
Te-ar putea interesa si Prima platformă de transport în comun autonom va opera din 2019
Principalele rezultate ale studiului arată că:
- 7 din 10 (71%) dintre șoferi la nivel global (53% în Marea Britanie) consideră că pot achiziționa o mașină care se poate conduce singură.
- 1 din 5 șoferi britanici (18%) consideră ca o mașină comercializată ca fiind capabilă de direcție automată, frânare și accelerare, le permite să se “relaxeze și să lase mașina să conducă”;