Statele membre şi constructorii auto trebuie să fie traşi la răspundere şi să se coordoneze în ceea ce priveşte acţiunile urgente necesare pentru a face faţă scandalului Dieselgate, se arată într-o rezoluţie a Parlamentului European, care se arată nemulţumit de faptul că un număr mare de maşini poluante circulă încă pe drumurile comunitare.
Eurodeputaţii cer statelor membre adoptarea unor măsuri de urgenţă pentru a rechema sau a retrage de pe piaţă numărul mare de autoturisme puternic poluante.
Totodată, ţările din UE ar trebui să colaboreze cu producătorii pentru a proceda la retehnologizarea obligatorie a maşinilor, în scopul reducerii emisiilor de dioxid de azot (NO2), au arătat deputaţii europeni într-o rezoluţie adoptată cu 301 voturi pentru, 181 împotrivă şi 42 abţineri.
Parlamentul se teme că moştenirea vehiculelor diesel cu grad ridicat de poluare rămâne în mare parte nesoluţionată şi va continua să deterioreze calitatea aerului pentru mulţi ani în viitor, dacă nu se vor întreprinde acţiuni coordonate eficiente.
Critici îndreptate împotriva Comisia şi statelor membre
Eurodeputaţii au remarcat faptul că, deşi Comisia a iniţiat, încă de acum doi ani, proceduri de încălcare a legislaţiei UE împotriva mai multor state membre pentru faptul că nu au impus sancţiuni (în cazul grupului Volkswagen) şi a instituit sisteme de penalizare pentru a împiedica producătorii de automobile să încalce legislaţia privind emisiile auto, investigaţiile nu au depăşit stadiul de căutare a informaţiilor suplimentare.
Sunt încă în desfăşurare proceduri împotriva Germaniei, Italiei, Luxemburgului şi Regatului Unit.
Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro