Test drive Jaguar XE facelift

Test drive Jaguar XE facelift Nisa aprilie 2019

După 4 ani, Jaguar a decis că e timpul pentru un facelift de substanță la sedanul de clasă premium Jaguar XE construit pe o platformă din aluminiu. Primele impresii de la Nisa despre noul Jaguar XE.

Jaguar XE a fost primul model din grupul Jaguar Land Rover care a beneficiat de noua platformă IQ din aluminiu, utilizată ulterior și la F-Pace, la a doua generație XF și la Range Rover Velar, beneficiind de punte față cu brațe duble suprapuse și punte spate multilink integrală.

Multe elemente noi de design

Faceliftul a adus schimbări importante. Bara de protecție față, spliter-ul în culoarea caroseriei, grila radiatorului mai lată și mai îngustă ca la F-Type, farurile mai înguste cu 12 mm cu lumini de zi noi și exclusiv cu LED, stopurile tot cu LED și bara de protecție spate, toate sunt noi. În special, noile stopuri arată infinit mai bine beneficiind și de o nouă semnătură luminoasă.

 

Test drive Jaguar XE facelift Nisa aprilie 2019

Interior rafinat, cu materiale mai bune

Și în interior se remarcă fețele de uși noi, materialele mai bune pe consola centrală, inserțiile metalice de pe volan, din jurul difuzoarelor și de la consola centrală care arată foarte bine. Volanul este preluat de la I-Pace, iar schimbătorul cutiei de la F-Type l-a înlocuit pe cel rotativ dinainte.

Tot de la I-Pace a fost preluat și sistemul Touch Pro Duo cu două ecrane tactile, disponibil opțional, din care cel de dedesubt este pentru climatizare. Pe ecranul climatizării apar în premieră două butoane rotative care înglobează două mici displayuri pe care se pot afișa informații diferite cum ar fi temperatura sau viteza aerului prin simpla apăsare și rotire a celor două butoane.

Test drive Jaguar XE facelift Nisa aprilie 2019

 

De asemenea, tot opțional ca și Touch Pro Duo, se poate comanda afișaj virtual configurabil de 12,3 inci pentru indicatoarele de bord.

XE este primul Jaguar cu încărcare wireless pentru telefonul mobil și dispune tot în premieră pentru un Jaguar de noua oglindă retrovizoare interioară ClearSight.
Prin apăsarea unui buton de pe oglindă apare imaginea din spate pe întreaga suprafață a oglinzii preluată de la camera care este montată pe acoperiș și care oferă un unghi cu o deschidere dublă, de 50 grade față de 25 grade la camerele normale.

Echipare standard în mare progres

Și echiparea standard a fost îmbunătățită semnificativ. Fiecare XE vine cu transmisie automată cu 8 trepte, jante de aliaj de 18 inci, scaune cu tapițerie de piele reglabile electric, faruri și stopuri cu LED, senzori parcare față și spate, cameră de marșarier și asistent de bandă. Toate aceste echipamente suplimentare oferite standard înseamnă echivalentul a circa 4.000 euro.

  • Echipare standard în mare progres
  • Materiale și finisare interioare superioare
  • Design mai atrăgător
  •   Tracțiunea integrală oferă multă aderență
  • Motor turbodiesel extrem de rafinat și de potent
  • Motorul turbo de 300 CP nu își arată puterea
  • Spațiu relativ mic la cap în spate

Clienții pot alege între echipările S, SE și HSE, fiecare disponibil cu pachetul R-Dynamic.
Și gama de motoare a fost optimizată. Motorul V6 nu mai face parte din program și Jaguar a renunțat la motorul turbo pe benzină cu 4 cilindri de 2 litri și 200 CP și la două dieseluri cu 4 cilindri de 2 litri cu 163 și 240 CP.

Trei motorizări, toate opțional cu tracțiune integrală

Cu ocazia faceliftului s-au schimbat și denumirile modelelor. Fostul 20d este acum D180, iar 25t se numește P250. Important pentru piața noastră, toate cele trei motoare oferite (2 litri turbo cu 250 și 300 CP, 2 litri turbodiesel cu 180 CP) pot fi combinate cu tracțiune integrală.

Cu ocazia testului de la Nisa, am pornit întâi pe drumurile de munte din nordul Nisei cu versiunea P300 AWD. Aceasta impresionează în primul rând prin aderența extraordinară oferită de sistemul de tracțiune integrală care distribuie puterea între 100% pe puntea spate și până la 50/50% față/spate.

La limită, P300 AWD subvirează foarte puțin, este foarte neutru și trenul de rulare dă impresia că ar putea suporta și puteri mult mai mari. Deși mașina de test era echipată cu jantele de 20 inci și cu pneuri cu talon foarte îngust și late (235 pe față și 265 pe spate) Pirelli P-Zero, XE oferă un confort la rulare de înaltă clasă chiar și pe drumurile de munte din jurul Nisei care prezentau destule denivelări.

 

Ne-am jucat în câteva rânduri și cu selectorul Adaptive Dynamics însă nu este o mare diferență între modul Sport și Normal. Chiar și pe modul Sport, suspensia lui XE nu este reglată foarte ferm, confortul fiind primordial. Subiectiv, trenul de rulare al lui XE este reglat undeva la mijloc între fermitatea lui BMW Seria 3 și confortul lui Mercedes C-Class. Cutia automată cu 8 trepte ZF8 schimbă precis și prompt dar pe succesiunile cu viraje rapide am preferat utilizarea modului manual cu ajutorul padelelor din aluminiu de foarte bună calitate situate în spatele volanului. Atenție însă pentru că pe modul manual, cutia nu schimbă automat în treapta superioară la atingerea turației limite.

Motorul turbo pe benzină de 2 litri și 300 CP oferă performanțe bune dar nu își arată cei 300 CP atunci când este împins la limită.

Test drive Jaguar XE facelift Nisa aprilie 2019

Mai mult ne-a impresionat însă dieselul de 180 CP. Noi l-am condus în versiunea cu transmisie spate dar poate fi combinat și cu tracțiune integrală ceea ce pentru România este soluția ideală.

Dieselul de 2 litri este extrem de rafinat și de silențios în sarcină, fiind superior din acest punct de vedere dieselului de 2 litri de la unii rivali germani. Trage superb și există disponibilitate de cuplu la orice regim de turație plus că este mai ieftin decât versiunea turbo de top pe benzină și consumă net mai puțin. Cuplul său de 430 Nm (400 Nm la motorul pe benzină de 300 CP) obținut încă de la 1.750 rpm îi conferă o vigoare remarcabilă și se armonizează foarte bine cu transmisia automată cu 8 trepte.

test drive jaguar XE facelift Nisa aprilie 2019

Verdict

Îmbunătățirile substanțiale aduse la interior în ceea ce privește materialele și finisarea îl aduc pe Jaguar XE în rând cu concurența. Cu o aderență excepțională, versiunile cu tracțiune integrală oferă foarte multă încredere celui de la volan, tracțiunea integrală fiind disponibilă la toate versiunile. Gama de motoare a fost simplificată și optimizată și preferințele noastre se îndreaptă spre excelentul diesel – rafinat, puternic și economic.

 

DATE TEHNICEJaguar XE facelift
ModelD180P250P300
Motor/ nr. cilindriL4, turbodieselL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)1.9991.9971.997
Putere maximă/turație (CP/rpm)180/4.000250/5.500300/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)430/1.750-2.500365/1.300-4.500400/1.500-4.500
Transmisiespate/integralăspate/integralăspate/integrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepteautomată, 8 trepteautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)4.678/1.967/1.4164.678/1.967/1.4164.678/1.967/1.416
Ampatament (mm)2.8352.8352.835
Volum portbagaj (l)410410410
Accelerație 0-100 km/h (s)8,1/8,46,5/6,55,9/5,7
Viteză maximă (km/h)228/222250/250250/250
Consum mixt (l/100 km)4,9/5,27,0/6,8*6,7*/7,3
Emisii CO2 (g/km)130/138159/154*153*/167

* Valori din 2017

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top