S-a deschis prima autostrada cu bandă specială pe care se pot încărca vehicule. De acum, pe un sector de drum de viteză din Germania, tirurile care au nevoie de current electric se pot cupla la instalația de deasupra carosabilului.
Autoritățile germane fac eforturi mari pentru a reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon și oferă o alternativă nepoluantă companiilor care efectuează transporturi de marfă. Peste 70% dintre camioanele folosite pentru astfel de transporturi folosesc motoare pe combustie.
În landul Hessa, proiectul ELISA (Transport greu electrificat și inovativ pe autostrăzi), finanțat de Ministerul Mediului cu 15 milioane de euro, este în testare pe cinci kilometri de autostradă. Pe acel tronson, au fost construite instalații electrice suspendate pe prima bandă, în ambele sensuri de circulație.
Adio, autobahn fără limită de viteză! La ce s-a gândit guvernul german?
Autoritățile vor analiza modul în care traficul poate integra această soluție. Pentru manevrele de depășire, camioanele trebuie să părăsească banda specială electrificată. În acel moment, se va activa automat bateria camionului, care este încărcată în timpul circulație cu energia primită de la instalațiile suspendate. Atunci când bateria se golește, camionul va rula exclusiv cu ajutorul propulsorului diesel.
În următorii ani, camioanele care vor circula pe banda denumită eHighway vor fi alimentate cu energie electrică provenită din surse regenerabile.
Dacă programul se va dovedi a fi un succes, și alte autostrăzi din Germania vor primi tehnologia. Următoarele vizate sunt tronsoane de autostradă din landurile Baden-Wurttemberg și Schleswig-Holstein. Planul guvernului german de protecție a mediului vizează obținerea unui transport de mărfuri care să genereze zero emisii poluante până în anul 2050.
O altă măsură pentru reducerea poluării este interzicerea mașinilor cu motoare diesel vechi pe un sector de autostradă din zona orașului Essen.