Mașini ultra-populare în România, implicate în scandalul emisiilor

Renault Captur

Numele a două dintre cele mai populare modele din Europa apar în scandalul emisiilor. Grupul Renault este bănuit că ar fi folosit dispozitive de reducere a emisilor de oxizi de azot în cadrul testelor de omologare.

În toamna anului 2017, autoritățile franceze au cerut teste suplimentare care să investigheze posibila montare a unor dispozitive frauduloase. Două modele Renault au fost vizate de anchetă: cel mai bine vândut SUV mic din Europa, Captur și al doilea cel mai popular model pe “Bătrânul continent” după Volkswagen Golf, Clio.

Jurnaliștii francezi de la Le Monde au intrat în posesia unui raport tehnic, realizat de Institutul Superior de Cercetare în domeniul Automobilelor și Transportului (ISAT), la solicitarea magistraților francezi. Acesta arată “existenta unei modificări a dispozitivelor de depoluare pentru a permite adaptarea procedurii de omologare, de natură diferită, în funcție de condițiile de utilizare reală a unui autoturism.”

Dieselgate: De ce sunt furioși parlamentarii europeni?

Comisia de evaluare a remarcat că cele două sisteme de depoluare folosite de Renault nu funcționau în anumite condiții. Dispozitivul de reciclare a gazelor de eșapament (EGR) nu funcționa la anumite temperaturi.

Și mecanismul de filtrare a particulelor nocive ar fi suferit modificări, acesta nefuncționând la viteze sub 50 km/h. Rolul său este extrem de important însă în orașe, acolo unde autoturismele circulă la viteze reduse. Statisticile arată că în Franța, se înregistrează anual 48.000 de decese, iar la baza deceselor de află expunerea la oxizii de azot din atmosferă.

Încă un motor Volkswagen pe lista neagră

Dacă mecanismele instalate la cele două modele Renault ar fi funcționat în condiții normale, acestea ar fi redus la jumătate emisiile.

Grupul Renault anunță însă, prin intermediul unui purtător de cuvânt, că mașinile sale nu sunt echipate cu aplicații prin care ar putea fi fraudate dispozitivele de depoluare și refuză să comenteze acuzațiile care i se aduc.

În dosarul Dieselgate, sunt anchetați și alți constructori ca Grupul Volkswagen, PSA și Fiat-Chrysler, începând cu 2016.

FOTO: Bogdan Paraschiv

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top