Noua Skoda Superb facelift a fost dezvăluită la Bratislava. Mașina, care vine redefinească segmentul D, primește sistem plug-in hybrid, funcții de rulare autonomă și faruri LED Matrix.
Superb a crescut cu 8 mm în lungime, până la 4.869 m, măsoară 1.864 mm în lățime, 1.469 mm în înălțime, iar ampatamentul său a ajuns la 2.841 mm. Portabgajul limuzinei pune la dispoziția ocupanților 625 de litri (1.760 de litri cu bancheta rabatată), în timp ce versiunea Combi oferă un spațiu între 660 și 1.950 de litri.
Divizia de design de la Skoda a redesant bara modelului, grila radiatorului a rămas pe poziții, dar aceasta este flancată acum de faruri cu tehnologie LED Matrix (LED în versiune standard). Sistemul permite comutarea automată între luminile de drum și cele de întâlnire, pe baza informațiilor furnizate de camera video amplasată în parbriz.
Mașina se deplasează pe jante de 18 sau 19 inci. Apar și două culori noi în gamă, Crystal Black și Race Blue. Ca la noua Skoda Scala, denumirea modelului apare scrisă acum pe ușa portbagajului, în locul logo-ului Skoda.
La interior, noua Skoda Superb facelift primește un instrumentar de bord cu finisaje cromate. Funcția de masaj poate fi comandată contr cost. La bordul versiunii facelift, acum șoferul își poate încărca telefonul prin inducție. Opțional, acesta poate bifa și căsuța pentru sistemul Virtual Cockpit, care propune un sistem multimedia cu ecran tactil de 8 sau 9 inci. Un card SIM asigură acces la internet și un hotspot WiFi.
Gama de motorizare include nu mai puțin de șapte versiuni, iar vedeta gamei este noua versiune plug-in hybrid, o premieră pentru Skoda. Denumită Superb iV, aceasta integrează un motor TSI pe benzină de 1,4 litri, care dezvoltă 156 de cai putere, și un motor electric cu 116 cai putere, pentru un total de 228 de cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm. Este sistemul existent la Volkswagen Passat GTE.
Bateria cu o capacitate de 13 kWh îi asigură o autonomie electrică de până la 55 de kilometri conform standardului WLTP. Skoda Superb iV poate fi comandată doar cu liniile de echipare Ambition și Style.
Cei care preferă propulsia convențională pot comanda una dintre cele șase versiuni disponibile. Motorul pe benzină TSI de 1,5 litri produce 150 de cai putere și este cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau opțional la o transmisie automată DSG cu șapte trepte. Motorul TSI de 2.0 litri vine cu 190 de cai putere și transmisie automată cu șapte trepte, în timp ce vârful de gamă este motorul 2.0 TSI cu 272 de cai putere, transmisie automată DSG cu șapte trepte și sistem de tracțiune integrală.
Gama diesel propune un TDI de 1,6 litri cu 120 de cai putere și transmisie DSG cu șapte rapoarte, un 2.0 TDI cu 150 de cai putere, cutie manuală cu șase trepte sau DSG cu șapte trepte și un 2.0 TDI cu transmisie automată și tracțiune integrală oferită opțional. Toate propulsoarele diesel primesc AdBlue, iar unitățile pe benzină sunt echipate cu filtru de particule.
Apar la bord sisteme de asistență noi, cum ar fi Predictive Cruise Control, pentru detectarea limitelor de viteză și reglarea automată a vitezei de rulare setată pentru Cruise Control. Funcția Emergency Assist poate vira automat mașina către marginea drumului și o poate opri atunci când detectează apariția unei mașini de urgență.
Clienții care vor un Superb cu look mai agresiv poate comanda versiunea Sportline, care standard vine cu o grilă diferită, cu jante de 18 inci și cu faruri LED Matrix. Săptămâna trecută, un teaser făcut public de constructorul din Mlada Boleslav a confirmat apariția unei versiuni Scout la o dată ulterioară.