Programul Rabla Plus le-a dat curaj românilor, care s-au orientat către mașini “verzi”. Nissan Leaf a devenit cea mai populară mașină electrică din România anul acesta.
Conform APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), 53 de clienți au comandat un Nissan Leaf în primele patru luni din 2019. În perioada ianuarie – martie, doar 12 comenzi fuseseră înregistrate în contul compactei nipone. Startul programului Rabla Plus a accelerat însă, vânzările.
Programul rezervat modelelor cu emisii zero sau propulsie hibridă aduce oricărui cumpărător un bonus de 45.000 de lei. Printre condițiile impuse în program nu este și casarea unei mașini vechi.
Modele electrice disponibile prin Rabla Plus – autonomii reale și prețuri
În urma lui Leaf, vin Volkswagen e-Golf și Volkswagen e-up, cu 43 de unități, dar și smart fortwo și forfour electric drive, cu 40 de unități. BMW i3 și-a adjudecat 25 de clienți, iar Zoe de la Renault a convins 17 persoane. SUV-ul premium electric Jaguar I-Pace nu a fost ales de niciun client luna trecută.
Test BMW i3 120 Ah: Câți kilometri am parcurs cu electrica premium cu baterie mare?
Segmentul mașinilor electrice a bifat o creștere de 52,1% în primele patru luni din 2019, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 184 de clienți au comandat o mașină electrică.
În schimb, mașinile plug-in hybrid pierd teren, trecându-și în cont o descădere de aproape 43,8%. 68 de clienți au ales un astfel de model în ianuarie – aprilie 2019. În aceeași perioadă a anului trect, numărul acestora ajungea la 121.
A crescut, în schimb, cererea de mașini plug-in hybrid, segment dominat de Volvo. Modelele constructorului suedez sut urmate de cele de la Land Rover și de Mitsubishi Outlander PHEV.
Prima Dacia electrică este în lucru. Când poți să o comanzi?
Și hibridele au încheiat cu bine primul trimestru al anului, înregistrând o creștere de 53,1%. 1.170 de clienți au comandat un hibrid, 1.010 dintre acestea purtând logo-ul Toyota. Pe locul 2 vine brand-ul de lux de la Toyota, Lexus, cu 54 de unități, iar pe ultima treaptă a podiumului se clasează Honda, cu 31 de unități vândute.
Datele APIA arată că numărul persoanelor fizice care s-au înscris pentru achiziționarea unei mașini electrice a crescut de aproximativ patru ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacă ritmul susținut se menține, 2019 va consemna un nou record al vânzărilor de automobile electrice în România.
2,9% este cota de piață a mașinilor “verzi”, față de2,3% în 2018. Motoarele diesel înregistrează un declin, doar 26,9% dintre clienți decizând în favoarea unei mașini cu motor pe motorină, în timp ce 70,1% au ales o mașină cu motor pe benzină.