Noul BMW Seria 1 a fost redesenat, a primit o platformă nouă și tehnologii de ultimă oră. Versiunea de top are peste 300 de cai putere. Mașina va fi expusă în premieră cu ocazia evenimentului #NEXTGen, care va avea loc la sfârșitul lunii iulie.
Disponibil de acum doar cu cinci uși, noul BMW Seria 1 este cu 5 mm mai scurt ca modelul pe care îl înlocuiește (4.319 mm), dar a crescut cu 34 mm în lățime (1.799 mm) și cu 13 mm în înălțime (1.434 mm). Ampatamentul său este acum cu 20 mm mai mic (2.670 mm), modificări aduse de noua platformă cu tracțiune față. BMW promite că nu există compromisuri la capitolul “spațiu”, constructorul premium german oferind chiar 33 mm în plus pentru genunchii pasagerilor și 19 mm în plus la cap.
380 de litri oferă portbagajul, cu 20 de litri mai mult ca modelul anterior, iar rabatarea banchetei asigură 1.200 de litri.
Noul Seria 1 primește un look mai agresiv, cu o grilă nouă, cu dimensiuni mai generoase, flancată de faruri cu semnătură luminoasă nouă. Modelul primește standard lumini de zi LED și opțional, faruri ful-LED sau Adaptive Full-LED. Seria 1 are acum capotă mai scurtă, montanți cu unghi mai ascuțit și o linie ușor descendentă a acoperișului. Aripile evazate fac mașina să arate ca și cum ar îmbrățișa solul, o senzație confirmată de stopurile cu dispunere original și tehnologie LED (opțional).
Mașina aleargă standard pe jante de 16 inci. În vârful gamei, M135i xDrive primește jante de 18 inci, iar cele M Sport de 19 inci pot fi comandate opțional.
Apare la bord un instrumentar de bord mixt, cu ceasuri analog și ecran digital de 5,1 inci sau opțional, un instrumentar complet digital, care integrează un display de 10,25 inci, personalizabil în funcție de preferințele celui aflat la volan. Consola centrală primește ecranul multimedia de 8,8 sau 10,25 inci. Apar în premieră în gamă un Head-up Display de 9,2 inci și control prin gesturi.
Advantage, Sport Line, Luxury Line și M Sport sunt liniile de echipare care pot fi bifate de viitorii clienți. Aceștia vor putea alege și una dintre cele trei suspensii disponibile. Suspensia Sport M aduce mașina cu 10 mm mai aproape de sol. Este disponibilă și suspensia adaptive.
În momentul lansării, două motoare pe benzină și trei propulsoare diesel vor fi disponibile în gamă.
– BMW 118i va fi pus în mișcare de motorul de 1,5 litri, care produce 140 de cai putere și 220 Nm. Cuplat standard la o transmisie manuală cu șase trepte și opțional cu o transmisie automată Steptronic u dublu ambreiaj și șapte trepte, acesta este echipat cu funcția de overboost, care îi asigură 10 Nm în plus pentru perioade scurte de timp. 118i beneficiază și de filtru de particule.
– M135 xDrive vine cu motor de 2.0 litri, care dezvoltă 306 cai putere și 450 Nm. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte. Mașina beneficiază de diferențial cu alunecare limitată Torsen și sistem de tracțiune integrală xDrive și aleargă de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (4,7 atunci când este echipată cu pachetul M Performance). Viteza maximă ete de 250 km/h.
– BMW 116d este versiunea de bază pentru cei care vor alege un diesel. Are motor de 1,5 litri, care livrează 116 CP și 270 Nm, cuplat la o cutie manuală cu șșase rapoarte. Contra cost, poate fi comandată transmisia automată cu șapte rapoarte. Motorul este deja în conformitate cu noul standard de poluare Euro 6d.
– BMW 118d primește motorul de 2.0 litri cu 150 de cai putere și 350 Nm și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde cu transmisie manuală, fiind cu 0,1 mai rapid cu transmisia automată Steptronic cu opt rapoarte.
– BMW 120d xDrive se poziționează în vârful gamei diesel cu al său motor de 2.0 litri, 190 de cai putere și 400 Nm. Acesta vine cu transmisie automată cu opt trepte și cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 7 secunde. 230 km/h este viteza sa maximă.
Noul BMW Seria 1 primește tehnologiile de ultimă oră dezvoltate de BMW. pe listă se află sistemul Cruise Control cu funcție de frânare de urgență sau tehnologia Active Cruise Control cu funcție Stop&Go, active până la viteza de 160 km/h.
În Europa, Seria 1 va ajunge și cu funcții de avertizare la coliziune și pietoni și avertizare la părăsirea benzii de circulație. Pachetul Driving Assistant aduce la bord Lane Change Warning, Proactive Driving Assistant și Rear Collision Warning.
Park Distance integrează senzori față și spate, iar sistemul Parking Assistant poate parca automat mașina. Ca și noul BMW X5, Seria 1 este echipat cu sistemul Reverse Assistant, pentru deplasare în marșarier pe o rută parcursă anterior.