Duster e un tanc. Comercializat în estul Europei sub brand-ul Renault, Duster-ul nostru s-a luat la trântă cu un tanc rusesc. Care a fost rezultatul duelului?
A înfruntat dunele din deșert. A făcut off-road și pe meleagurile patriei. Și echipa AutoExpert l-a pus la grea încercare de câteva ori. Dar nici în Rusia nu a trecut neobservat. Cu câțiva ani în urmă, aceștia au vrut să vadă ce poate SUV-ul româno-francez din dotarea armatei noastre.
Pentru început, Duster a intrat în noroaie într-un poligon al armatei ruse. Cel aflat la volan îi laudă garda la sol, suspensia și abilitățile de off-roader. “Trebuie să încerci din greu dacă vrei să rămâi blocat. Sau… poate nu chiar așa din greu”, spune cel testează mașina, după ce rămâne împotmolit.
Dar gata cu joaca, trecem la lucruri serioase. Și pentru că de la ruși vin ploaia și ideile extreme, după o tură pe circuitul de off-road improvizat, Duster a căpătat șenile. Câte două pe fiecare punte, montate fără a opera modificări asupra sistemului de suspensie. Așa că SUV-ul pare acum pregătit să meargă la război.
Cu noul sistem de deplasare, mașina-tanc, cu motor 1.5 dCi, nu are nicio emoție. Trece în viteză peste noroaie și chiar are curajul să se ia la întrecere cu un tanc adevărat. Un T-80, un colos de 46 de tone cu 1.250 de cai putere, deci de peste 10 ori mai puternic ca Duster. T-80 scoate un sunet de zici că se apropie apocalipsa. SUV-ul româno-francez rezistă tentației de a fugi. De fapt, fuge, dar numai pentru că e o cursă.
Tancul rusesc are o viteză maximă de 70 km/h. Să fie oare suficientă? Duster pleacă lansat, ajutat de masa mult mai mică. Cel aflat la volanul SUV-ului are de suferit, pentru că geamurile sunt rapid acoperite de noroi. “Nici el nu poate să mă vadă, așa că… o mică greșeală și ajungem cu toții la știri!”
Care trece primul linia de sosire? Vedeți în filmul de mai jos: