Toyota este unul din puținii producători care a crezut în sistemul de propulsie hibridă chiar când dieselul era pe val. Și japonezii au perfecționat propulsia hibridă care a ajuns astăzi la o eficiență incredibilă în viața reală. În peste 25 de ani, Toyota împreună cu divizia de lux Lexus a vândut peste 13,5 milioane hibrizi, fiind liderul incontestabil al acestui segment.
În peste 25 de ani, Toyota a vândut 12.042.000 modele hibride, iar Lexus 1.505.000 unități la nivel global. Campionul absolut este Toyota Prius cu 7.030.000 unități vândute din cele patru generații. Toyota și Lexus sunt singurele mărci care au o gamă hibridă completă, fiecare model hibrid Toyota fiind un succes comercial. Astfel, Toyota a vândut 796.000 Toyota Camry hibrid, 599.000 Toyota Corolla hibrid, 619.000 Toyota Yaris hibrid, 373.000 Toyota RAV4 hibrid și 458.000 Toyota C-HR hibrid.
Puțini au crezut că propulsia hibridă Toyota poate fi soluția viitorului. Chiar și când dieselul continua să reprezinte mai mult de 50% din vânzări pe continentul nostru, Toyota a continuat să își perfecționeze sistemul full hibrid electric care și-a dovedit eficiența deosebită. În oraș, modelele hibride de la Toyota pot fi conduse până la 50% din timp în mod electric fără a fi nevoie să fie încărcate la vreo priză. Astfel, în oraș, adică exact acolo unde motoarele convenționale consumă foarte mult, modelele hibride de la Toyota au consumuri între 3 și 5 l/100 km fie că vorbim de modelele Toyota de clasă mică, de sedanuri de clasă mare sau de SUV-uri.
Ce stă în spatele eficienței deosebite a sistemului de propulsie hibridă?
Sistemul Toyota Full Hybrid Electric este un sistem hibrid mixt serie/paralel care poate funcționa în serie (motorul pe benzină încarcă bateria prin intermediul unui generator MG1 și mașina se deplasează propulsată doar de motorul electric MG2) sau în paralel (atât motorul termic cât și motorul electric MG2 asigură propulsia).
Inima sistemului Toyota Full Hybrid Electric este un mecansim epicicloidal. Sub această denumire complexă se ascunde un mecanism constituit din puține angrenaje, incredibil de simplu și de robust care conectează motorul termic, motorul electric generator și roțile solidare cu un al doilea motor electric. Mecanismul epicicloidal nu are convertizor de cuplu sau curele, fiind foarte fiabil și practic indestructibil.
Cum funcționează? Totul este automat fără intervenția șoferului. Toate modelele hibride de la Toyota pornesc în modul electric propulsate de motorul electric MG2 care are și rol de recuperare a energiei la frânare.
Celălalt motor, MG1, funcționează ca generator și încarcă bateria când funcționează motorul pe benzină. De aceea, în special în oraș, unde șoferii sunt obligați să frâneze mult din cauza traficului, bateria se încarcă mai repede decât la drum întins favorizând deplasarea în regim electric și implicit obținerea unui consum foarte redus în oraș, exact acolo unde motoarele convenționale consumă foarte mult. Astfel, nu doar în oraș, sistemul hibrid de la Toyota este mai eficient chiar și decât cel mai economic diesel.