Un embargou dur cutremură industria auto din estul Europei. Niciun vehicul rusesc nu va mai fi exportat către Ucraina, înceăând de luna viitoare.
Niciun autoturism, niciun autobuz, niciun camion, nicio motocicletă, niciun tractor sau alte tipuri de vehicule nu vor mai trece granița Rusiei cu Ucraina. Cabinetul miniștrilor Ucrainei a adoptat Rezoluția 535, ale cărei modificări intră în vigoare la 1 iulie. Aceasta include lista bunurilor intrezise pentru import prin teritoriul vamal al Ucrainei cu Federația Rusă ca țară de origine.
Dacia Duster versus Lada Niva: la luptă dreaptă (Video)
Inițial, Rezoluția 535 menționa doar introducerea unor taxe speciale pentru aceste bunuri, dar niciodată până acum nu s-a luat în calcul interzicerea acestora.
„Decizia a fost luată cu scopul de a lua măsuri împotriva acțiunilor discriminatorii și neprietenoase împotriva Ucrainei, utilizate de către statul agresor, precum și luând în considerare apelurile asociațiilor, societăţilor pe acţiuni, întreprinderilor dintr-o serie de industrii”, se arată în declaraţia Guvernului de la Kiev.
Vor avea astfel de suferit producători ca Lada, GAZ și UAZ, constructorii de camioane KAMAZ, producătorii de autobuze PAZ, dar și Volkswagen, Kia și Hyundai, care produc Polo, Rio respectiv Accent în Rusia și exportă în Ucraina. Statistica arată însă, că automobilele rusești au deținut o cotă de piață de maximum 5,1% pe piața ucrainenă, în perioada 2017-2019.
Înainte de anexarea peninsulei Crimeea în 2014, Logan-uri ruseşti și sedanuri Nissan Sentra, produse în Izhevsk, erau de asemenea vândute în centrele auto ucrainene, notează autoblog.md.
Embargoul nu va afecta exportul vehiculelor rusești în România. Lada îi face concurență constructorului român Dacia cu prețuri atractive. Vezi cât costă Lada Niva în România >>>