Vasul amiral al lui Renault, Talisman, primește o versiune degonflată a motorului turbo de 1,8 litri de la noul Megane RS care dezvoltă 225 CP în Talisman. Test cu versiunea de top Intens cu transmisie automată EDC cu 7 trepte.
Foto: Adrian Cobzașu
De obicei, facem aprecieri despre preț la finalul unui test, dar de data aceasta ne-a frapat că o limuzină de clasă medie superechipată costă numai 31.000 euro cu TVA inclus. Este vorba de versiunea de top Intens a lui Renault Talisman cu noul motor turbo de 1,8 litri și 225 CP combinat cu transmisie automată EDC cu 7 trepte.
Echiparea de top Intens are tot ce ți-ai putea dori inclusiv sistem multimedia cu navigație R-Link 2 cu ecran tactil tip portret de 8,7 inci, faruri LED Pure Vision cu funcție cornering, tapițerie de piele și scaune față reglabile electric, încălzite, ventilate și cu masaj și memorie, climă automată și jante de aliaj de 18 inci. Doar pentru vopseaua metalizată și sistemul de direcție integrală cu suspensie adaptivă (1.261 euro) se plătește în plus.
Scaune cu aceleași facilități ca în Mercedes
Talisman te primește la bord la fel ca un Mercedes E-Class: scaunul se deplasează electric înspre înapoi când urci la bord și apoi revine la poziția memorată. Scaunele sunt extrem de generoase ca dimensiuni, dar oferă și o susținere laterală optimă. Stai extrem de confortabil în scaunele mari și relativ moi, la fel ca într-o limuzină premium germană. Apoi, așa cum am menționat, ai la dispoziție în standard ventilație și masaj în scaune cu trei programe: tonic, normal și relaxant, fiecare cu grade de intensitate diferită.
Ergonomie similară cu Megane
Ergonomia ne duce cu gândul la Megane pentru că layoutul planșei de bord și al comenzilor de pe tunelul median este similar. Materialele respectă statutul acestei clase cu plastic moale în zona superioară a bordului și inserții de piele maro în zona centrală a acestuia. Doar imitația de lemn din bord nu este în ton cu pretențiile, dar la acest preț nu putem critica prea mult.
Șoferul are la dispoziție cinci programe pentru trenul de rulare – Eco, Comfort, Sport, Neutral și Perso (un fel de mod Individual). Mașina de test era echipată cu sistemul 4Control de direcție integrală și suspensia adaptivă care merită bifată din scurta listă de opționale și iată de ce.
Direcția integrală îmbunătățește dinamica și agilitatea
Sistemul 4Control nu doar scurtează raza de bracaj și îți permite să parchezi în spații mai înguste ci ajută foarte mult la dinamica mașinii. Deși este o limuzină cu tracțiune față cu o distribuție tipică de 60/40% a maselor față/spate, Talisman trece prin viraje cu viteze mai mari față de unii rivali ai săi și aderența este excepțională. Pentru că la viteze mai mari roțile spate se orientează în același sens cu cele față, și efectul subvirator este diminuat și Talisman trece mai repede prin viraje și se simte mai incisiv.
Iar din modul Perso poți regla individual nu doar modul de răspuns al cutiei, direcției și suspensiei adaptive, ci și modul de răspuns al direcției integrale. Chiar și pe modul Sport, suspensia nu este reglată foarte ferm și există oarecare ruliu pe viraje. Însă direcția integrală conferă o siguranță și o încredere demne de cel mai înalt nivel și mașina se simte ca trasă pe șine.
Motor turbo de 1,8 litri derivat din al lui Megane RS
Motorul turbo de 1,8 litri are multe calități. Are o vigoare remarcabilă și trage foarte bine de la 2.000 rpm unde are și cuplul maxim, de 300 Nm. Cutia automată EDC este foarte bine etajată și contribuie la obținerea unor reprize rapide. Păcat că nu are buton Auto Hold și la semafor trebuie să stai cu piciorul pe frână.
Apoi, motorul produce un sunet foarte plăcut. La accelerări mai viguroase se aude un ușor șuierat al turbinei. Poate unora nu le va plăcea considerând că o astfel de limuzină executivă ar trebui să fie perfect insonorizată, dar nouă ne-a plăcut pentru că avea un timbru melodios și ne duce cu gândul la Megane RS.
Chestie de gust până la urmă. Însă consumul de 9,8 l/100 km și-ar putea găsi mai mulți critici. Totuși, e vorba de o limuzină de 4,85 metri lungime cu transmisie automată și 225 CP. Cine caută ceva mai economic se poate orienta spre versiunea diesel de 150 CP care costă cu aproape 5.000 euro mai puțin și consumă conform măsurătorilor colegilor noștri de la Quattroruote doar 6,42 l/100 km.
Verdict
Renault Talisman oferă un raport preț/echipare fără concurență în clasa medie. Cu sistemul de direcție integrală 4Control la bord, rezervele de tracțiune sunt impresionante și se îmbunătățește și agilitatea mașinii. Motorul turbo oferă performanțe bune și are un sound superb.
- Tracțiune foarte bună cu 4Control
- Motor viguros
- Motor cu sound superb
- Echipare standard peste orice rival
- Lipsă buton AutoHold la cutia automată
- Consum relativ ridicat
DATE TEHNICE | Renault Talisman |
---|---|
Model | Tce 225 EDC Intens |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1.798 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 225/5.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 300/2.000 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 7 trepte |
L/l/h (mm) | 4.848/1.869/1.463 |
Ampatament (mm) | 2.808 |
Volum portbagaj (l) | 608 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 7,6 |
Viteză maximă (km/h) | 240 |
Consum mixt (l/100 km) | 7,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 164 |
Preț (euro cu TVA) | 31.000 |