Noul Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake deschide porțile către o nouă dimensiune în clasa mașinilor de familie cu veleități de mașini de curse. Noul model primește cel mai puternic motor cu patru cilindri construit vreodată, care se regăsește și sub capota noului Mercedes-AMG A 45.
Motorul turbo de 2.0 litri, construită după principiul “Un om, un motor”, dezvoltă 387 de cai putere pentru versiunea standard și 421 de cai putere sub capota versiunii S, un cuplu de 480, respectiv 500 Nm, și îi asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,1, respectiv 4 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, 270 km/h atunci când mașina este echipată cu pachetul opțional AMG Driver.
CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake primește standard RACE-START, care permite accelerația maximă încă din momentul demarajului, asigurând o experiență intensă la volan.
Noul Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake – Informații și fotografii oficiale
Propulsorul este cuplat la o transmisie automată AMG SPEEDSHIFT DCT 8G cu dublu ambreiaj și la un sistem de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+ cu AMG TORQUE CONTROL, care distribuie puterea în mod variat către roata din stânga sau dreapta spate.
Tracțiunea integrală răspunde în funcție de modul ales și de setarea AMG DYNAMICS selectată. În “Basic” și “Advanced”, sistemul 4MATIC este pe modul “Comfort”, în timp ce acesta trece pe modul “Sport” atunci când șoferul activează “Pro” și “Master”.
Mașina este echipată și cu un mod Drift, oferit standard la versiunea S sau inclus în pachetul AMG DYNAMIC PLUS la versiunea de bază, ajutat de un nou diferențial pe puntea spate. Șoferul va schimba treptele folosind padelele de pe coloana de direcție, iar ESP-ul va fi dezactivat.
Noul vârf de gamă CLA preia liniile alungite, cursive, dar primește grila cu fante verticale care îi confirmă apartenența la familia AMG. Desenul aerodinamic se încheie cu o evacuare dublă cu țevi cu diametru de 82 de milimetri, 90 în cazul versiunii S.
Noul Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake nu este doar o mașină ultra-performantă, ci și una foarte pratică, pentru că acum, portbagajul de 505 litri se deschide mai larg ca la generația anterioară (871 față de 635 milimetri), și cu ajutorul funcției HANDS-FREE ACCESS.
Mercedes-AMG trece mai mult confort în contul noului model, grație suspensiei AMG noi, dar și un ruliu mult redus. Sistemul opțional de amortizare adaptivă AMG RIDE CONTROL îi permite șoferului să aleagă comportamentul suspensiei, alegând între o rulare confortabilă și una sportivă.
Șase programe de rulare sunt disponibile la bord: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și RACE. Șoferul de Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake primește o cabină premium, cu o atmosferă sportivă. Acesta ia loc într-un scaun cu profil bine conturat și suport lateral ferm, îmbrăcat standard într-o combinație de piele ARTICO neagră, lucrată manual, și microfibră DINAMICA, prezentând cusături contrastante roșii. Tot roșii sunt și centurile de siguranță, și marginile panoului de bord, și inelele ventilațiilor. Alternativ, poate fi comandată combinația piele gri/neagră și cusături gri și finisaje din aluminiu cu aspect granulat.
Versiunea S vine cu elemente de culoare galbenă, care scot în evidență natura sportivă a modelului. Un volan AMG Performance îmbrăcat în piele nappa și microfibră DINAMICA, care prezintă cusături galbene și marcaj pentru ora 12, este standard, ca și lumina ambientală.
Consola centrală este finisată în negru lucios și include o zonă de control care integrază un touchpad, comutatorul pentru ESP-ul care poate fi reglat în trei faze diferite, butonul pentru activarea transmisiei manuale, pentru AMG RIDE CONTROL și pentru sistemul de evacuare AMG Performance, acestea două din urmă fiind opționale.
Apare, cum era de așteptat, și sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), bazat pe inteligență artificială, care poate fi activat prin rostirea salutului “Hey Mercedes”.
Cel aflat la volan poate alege unul dintre cele trei moduri de afișaj pentru instrumentarul de bord: Clasic, Sport sau Supersport.