Dacia Duster mai scumpă decât Renault Captur. Cum e posibil?

Renault Captur si Dacia Duster

Aceeași clasă, acum și proporții asemănătoare, ambele sub egida Renault. Dacia Duster și Renault Captur se adresează unor tipologii diferite de clienți, deși au atât de multe în comun. Ce ai alege: un Duster sau un Captur?

Renault Captur are imaginea SUV-ului de lifestyle, stilat și personalizabil, pe când Dacia Duster vine cu toate atuurile unui vehicul robust, rezistent și foarte accesibil. Cele două au condus clasamentul SUV-urilor mici în Europa în 2018. 211.092 clienți au ales anul trecut un Captur, pe când 180.391 au optat pentru un Duster. Iar în primele 3 luni ale lui 2019, Duster s-a apropiat la doar 800 de unități de Captur, fiind vândut în 55.645 unități față de 56.352 la Captur.

Noul Captur, dezvăluit la începutul acestei luni, este acum cu 11 centimetri mai lung ca generația pe care o înlocuiește, ajungând la 4.23 m și apropiindu-se amenințător de Duster ca dimensiuni. SUV-ul produs la Mioveni măsoară 4.34 m și beneficiază de un ampatament de 2.67 m, cu 4 cm mai mult ca la Captur.

Captur poate fi comandat în culori ca Atacama Orange (disponibilă și în gama Duster pentru 300 de euro), Flame Red, Iron Blue și Amethyst Black. Acestea pot fi combinate cu un plafon în nuanțe contrastante. În total, 11 culori de caroserie, 4 culori de plafon contrastante (Midnight Black, Atacama Orange, Highland Gray și White Alabaster) și 3 pachete de personalizare externă vor fi disponibile în momentul lansării, oferind un potențial unic în segment de 90 de combinații posibile.

Duster este mai puțin personalizabil. Pentru prima oară în gamă, apare culoarea roșie, disponibilă pentru linia de echipare Techroad, lansată în această primăvară. Clienții se pot bucura și de versiuni speciale, cum ar fi Duster connected by Orange la noi sau, în Franța, ediția limitată Duster Black Collector.

Cele două își împart cu generozitate și motoarele. Cu preț de pornire de 15.200 de euro, Duster vine cu două motoare diesel, dCi 95 și dCi 115, acesta din urmă disponibil și cu tracțiune integrală. Sunt disponibile și două motoare pe benzină, TCe 130 și TCe 150, ambele putând fi comandate și cu tracțiune integrală. Sistemul de tracțiune integrală lipsește însă, din gama Captur.

Motoarele pe benzină sunt dezvoltate în cadrul Alianței, în parteneriat cu Daimler, și se găsesc și sub capota SUV-urilor Nissan Qashqai și Renault Kadjar, dar au ajuns și în gama compactă de la Mercedes-Benz.

Captur, în schimb, este disponibil cu motorul TCe 100 de 1.0 litru cu trei cilindri, cu 100 de cai putere și 160 Nm, o unitate care înlocuiește vechiul TCe 90. Motorul de 1,3 litri, în două versiuni de putere, TCe 130 GPF și TCe 155 GPF, apare și în gama SUV-ului francez. La fel o fac și dCi 95 și dCi 115.

Captur care se regăsește pe piață la ora actuală are un preț de pornire de 13.550 de euro, în timp ce dieselul dCi90 în echiparea de bază Life Evo costă 15.400 euro. Prin comparație, Duster dCi 95 (este versiunea mai nouă de motor cu 5 CP în plus și sistem AdBlue) costă 15.550 euro în echiparea Comfort, care este comparabilă ca dotări cu Life Evo de la Captur.
Trebuie menționat că motorizarea dCi95 nu se oferă în combinație cu echiparea de bază Essential.

Este de așteptat ca noua generație Captur, care a crescut în dimensiuni și a primit tehnologii de ultimă oră, să aibă un preț de pornire mai mare. Prețurile nu au fost anunțate încă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nikola Motor

Nikola, aproape de faliment

Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost doar un pas în declinul Nikola Corporation. Acum, producătorul de

Scroll to Top