Jaguar Land Rover ar putea folosi platforma cu tracțiune față a Grupului BMW. Aceasta va ajunge astfel la viitoare generație Freelander și tot ea va sta la baza a două modele noi din familia Pace.
Revista britanică Autocar citează surse interne de la Jaguar Land Rover și anunță: colaborarea dintre JLR și BMW în direcția automobilelor electrice și electrificate, deramată în luna iunie, se poate extinde. Astfel, casa britanică ar putea prelua de la constructorul bavarez și motoarele cu patru și șase cilindri, ceea ce ar reduce eforturile financiare depuse în vederea construirii familiei de motoare Ingenium și în vederea dezvoltării unei noi platforme.
Constructorul englez face eforturi mari pentru a se conforma noilor standarde de poluare impuse la nivel european, iar BMW ar putea deveni colacul de salvare și în acest sens.
Dincolo de aspectul financiar, platforma FAAR, care stă la baza noii generații BMW Seria 1, este mai modernă decât platforma Premium Transverse Architecture a constructorului britanic, și poate suporta sisteme de propulsie convenționale, hibride și electrice. Aceeași platformă va ajunge și în gama MINI. Autocar dă de înțeles că, de la mijlocul deceniului, Evoque și Discovery vor fi “frați” de platformă cu MINI Countryman și BMW X1.
În plus, platforma cu tracțiune față de la BMW ar putea sta la a două noi SUV-uri Jaguar de clasă mică, ce vor integra în numele lor numele “Pace”. “A-Pace” și “B-Pace” s-ar putea numi viitoarele modele, informație încă neconfirmată.
JLR a demarat deja fazele preliminare ale dezvoltării celor două, dar acestea încă nu a primit undă verde pentru producția de serie.
Unul dintre ele – scrie Autocar – ar fi un crossover convențional, în timp ce al doilea va avea o caroserie de SUV coupe, design dinamic și veleități sportive.
Jaguar a anunțat deja sosirea pe piață, în 2021, a unui J-Pace, ca rival pentru Mercedes-Benz GLS și BMW X7.